Teknisk Administrativ Supportansvarig till Runtime Engineering AB
Friday Väst AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2025-05-21
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Friday Väst AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Är du en teknikintresserad och utåtriktad person som letar efter ett omväxlande och händelserikt jobb? Utvecklas du i en miljö av högt tempo där du får frihet under ansvar? Trivs du i en supportinriktad roll och vill vara del av ett familjärt bolag där hjälpsamhet värderas? Då kan du vara personen vi söker för rollen som teknisk administrativ supportansvarig hos Runtime Engineering AB:s serviceavdelning, ingående i Erinova Group,
https://www.run-time.se/OM TJÄNSTEN:
Som teknisk administrativ supportansvarig spelar du en central roll i att säkerställa att Runtimes serviceavdelning fungerar smidigt och effektivt. Tjänsten har ett starkt fokus på internsupport och teknisk administration, där du ansvarar för att hantera och kvalitetssäkra arbetsorder, fakturaunderlag, innesälj och kunddata. En viktig del av rollen är att strukturera upp vårt affärssystem Pyramid och se till att rätt information, material och dokumentation finns på plats för varje uppdrag. Du kommer att utgå ifrån koncernens huvudkontor och supportera Runtime servicesingenjörer ute på fältet.
Utöver detta kommer du att säkerställa att arbetsorder och att projekt följer planering. I rollen får du möjlighet att lära och växa tillsammans inom en familjär koncern. Projekten rör industrifläktar men kan även gälla transportskruvar och kompressorer. Arbetet görs i nära samarbete med kunniga serviceingenjörer och leverantörer.
Publiceringsdatum2025-05-21ArbetsuppgifterSäkerställa att materialbeställningar, kundorder och fakturaunderlag är korrekta
Driva kundlösningar från behov till färdig offert
Du gillar att kommunicera med både kunder och leverantörer för att hitta den bästa lösningen
Du driver projekt i samarbete med övriga bolag i koncernen
Agera support till serviceingenjörer och allmänt inkommande kundsamtal och merförsäljning
Driva utvecklingen av företagets affärssystem Pyramid
VI SÖKER DIG SOM:
Har tidigare erfarenhet av en administrativ roll, gärna med inslag av service och/eller teknisk försäljning mot industri alternativt logistik
Har god vana att arbeta i affärssystem
Talar och skriver det svenska och engelska språket obehindrat, då båda används i tjänsten
Har B-körkort
Det är meriterande med:
Erfarenhet av liknande bransch
Mekaniskt eller teknisk bakgrund/ utbildning i exempelvis maskinteknik
Erfarenhet av affärssystemet Pyramid
Stor vikt kommer att läggas på dina personliga egenskaper. Det är viktigt att du är en flexibel och prestigelös person som tar ett stort eget ansvar. Du är utåtriktad och klarar av att utföra ditt arbete utan givna rutiner eller instruktioner.
För att trivas i rollen är du en person som tar i där det behövs för att lösa de utmaningar som gruppen gemensamt ställs inför. Vi tror att du har en naturlig fallenhet för att organisera och planera. Det är viktigt att du ser en långsiktighet i rollen som teknisk administrativ supportansvarig.
Praktisk erfarenhet och lösningsfokus väger tyngre än specifika utbildningskrav.
OM KUNDFÖRETAGET:
Runtime är ett företag med spetskompetens inom industrifläktar, bälgar och transportskruvar. Vi kombinerar erfarenhet och kompetens inom service och felsökning med ett brett utbud av produkter från starka leverantörer. Våra största kunder finner du inom energi- och processindustrin.
OM ANSTÄLLNINGEN:
Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Friday hanterar och ansvarar för rekryteringsprocessen, men där du blir direkt anställd hos vår kund.
ÖVRIG INFO:
Omfattning: Heltid
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Hisingen, Göteborg
Lönetyp: Fast månadslön
Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Vi tar inte emot ansökningar via mail.
OM FRIDAY:
Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.
Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan - varje dag!
Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. "Friday - everyday", hur låter det?
Ersättning Månadslön - Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Friday Väst AB (org.nr 559141-1326)
Arbetsplats Friday
Jobbnummer 9352544