Teamledare inom internationell inkassohandläggning till Lindorff
Help at work / Företagsförsäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsförsäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-07-14Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Lindorff är en helhetsleverantör av krav- och kredithanteringstjänster där vi kan erbjuda allt från fakturahantering till efterbevakning av fordringsportföljer. I tillägg till våra kärnverksamheter, fakturahantering, inkasso och köp av fordringar, erbjuder vi dessutom ett antal kringtjänster som beslutsstöd, kundservice och ekonomihantering. Lindorffkoncernen är en av Europas ledande aktörer inom hantering av kundfordringar och andra finansiella tjänster genom outsourcing. Lindorff omsatte ca. 375 miljoner Euro 2009 och har 2 200 anställda i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Holland, Tyskland och Ryssland. Koncernen grundades 1898 och har funnits i Sverige sedan 1983. I Sverige omsätter vi 750 miljoner kronor och har 200 anställda.
www.lindorff.seArbetsuppgifterSom teamledare kommer du att ha personal- och driftansvar för avdelningen International Collections i Stockholm. Du kommer att leda ett team på sju personer, och arbetet innebär att du har ansvar för resultat och kvalitet inom ditt tilldelade segment samt att du själv är del av den dagliga produktionen inom skuldsanering. I dina åtaganden ingår att själv arbeta med operativt med inkassoärenden via telefon och e-post, som en del i det team du leder.
ProfilDu har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Det är ett krav att du har erfarenhet av ledarskap med personalansvar. Om du har erfarenhet av skuldsanerings- eller inkassoverksamhet så är det meriterande. Du har en öppen människosyn och förmågan att kombinera leverens av tjänster med ditt personliga ledarskap. Du trivs i rollen som teamledare och ser långsiktigt på din roll.
Som person är du:
• Mogen och prestigelös, samt har stor självkännedom
• Resultat- och målinriktad
• Strukturerad (planering, prioritering, uppföljning)
• Kommunikativ och samarbetsvillig
• Förändringsbenägen
• Ledarprofil
Urval och intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan redan idag!
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-28
Ange följande referens när du ansöker: 98
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 984977
Observera att sista ansökningsdag har passerat.