Täby kommun rekryterar en kommunarkivarie med enhetschefsansvar
Experis Sverige Huvudkontor / Arkivariejobb / Täby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla arkivariejobb i Täby,
Vallentuna,
Upplands Väsby,
Danderyd,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Täby,
Upplands Väsby,
Sollentuna,
Solna,
Österåker eller i
hela Sverige Täby är en av Sveriges mest attraktiva kommuner med närhet till både arbetsplatser, grönområden och skärgård. Täby ligger strategiskt placerat strax norr om Stockholm och det bor ca 68 000 personer här. I Täby byggs många bostäder, fler företag etableras och kommunen satsar på förbättrad service med stor valfrihet. Täby - att växa med. Kommunledningskontoret är en central stöd- och serviceorganisation som förser kommunens olika verksamheter med tjänster inom ekonomi, upphandling personaladministration, IT, utredning m.m. Tjänsten är placerad inom kansliet som i vår kommun ansvarar för den samlade nämndsadministrationen, kommunarkivet och sekreterarstöd till kommunens ledning. Arbetsplatsen är idag kommunhuset i Roslags Näsby men i början av 2017 flyttar vi in i vårt nya kommunhus i Täby centrum.
Publiceringsdatum2016-10-06Dina arbetsuppgifterÄr du arkivarie och redo för nästa steg i din utveckling? I rollen som kommunarkivarie och enhetschef ansvarar du för att leda två kollegor i kommunarkivet och tre chefssekreterare, samtidigt som du arbetar operativt i kommunarkivet.
Tyngdpunkten ligger i det operativa arbetet.
Du ansvarar för vanligt förekommande arkivuppgifter hos en arkivmyndighet, såsom att utarbeta riktlinjer och rutiner, stötta kommunens förvaltningar i såväl analog som digital arkiv- och informationshantering samt att leda utvecklings- och förbättringsprojekt samt tillsyn. Kommunarkivet ansvarar även för slutarkivering och utlämnande av bevarandehandlingar.
I Täby kommun pågår en övergång mot digitalisering av verksamheterna. Kommunarkivet är delaktigt i arbetet och har bland annat infört e-arkiv och processorienterad informationsredovisning.
Som enhetschef ansvarar du för dina kollegor i arkivet och därtill chefssekreterare som arbetar med att stötta verksamhetschefer. Du har en viktig roll i att skapa engagemang och tillsammans med medarbetarna ser du till att enheten når uppställda mål. Arbetet omfattar heltid och du rapporterar till kansli- och upphandlingschef.
Vem är du?
Du har en akademisk utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap eller motsvarande minst 60 hp (40 p), gärna med inriktning på e-förvaltning samt e-arkiv men det är inget krav. Du har minst fem års yrkeserfarenhet som arkivarie och har arbetat med de lagar och förordningar som styr hanteringen av allmänna handlingar inom offentlig förvaltning. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Då arkivet har digitaliseringsfokus bör du dela intresset för ny teknik.
På kommunarkivet pågår flera olika projekt och aktiviteter parallellt med snäva tidsramar, varpå du behöver god förmåga att planera och organisera. Du är duktig på att lyfta blicken, se helheten och tänka långsiktigt. Vidare är du kommunikativ, pedagogisk och har förmågan att skapa engagemang. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper och sociala förmågor.
Erfarenhet från offentlig verksamhet, särskilt kommunal är meriterande.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Täby kommun med Experis. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Ellen Engström, 08 4027427,
ellen.engstrom@se.experis.comFackliga företrädare: Helen Klockare,
helen.klockare@taby.se , Gill Blomberg,
gill.blomberg@taby.seVarmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEllen Engström 087642427
FöretagExperis Sverige Huvudkontor
AdressExperis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3088807
Observera att sista ansökningsdag har passerat.