Systemförvaltare

Norbergs Kommun / Datajobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora, Smedjebacken eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norbergs Kommun i Norberg, Fagersta eller i hela Sverige

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.



Sociala utskottets uppdrag är bland annat att möjliggöra och utföra de beslut som fattas av sociala utskottet och förvaltningen.

Sociala utskottet ska bedriva en effektiv och rättssäker socialtjänst utifrån lagstiftningen och med individens behov och resurser i fokus. Sociala sektorn erbjuder stöd till invånare i Norberg i livets alla skeenden och verksamhetsområde individ- och familjeomsorg, integration, arbetsmarknad, socialpsykiatri, funktionsnedsättning och äldre.

Vill du vara med och tillsammans med dina kollegor inom sociala sektorn arbeta med verksamhetsutveckling, utveckla stöd och användning av olika digitala lösningar, ansvara för sektorns systemstöd?

Publiceringsdatum
2022-02-09

Dina arbetsuppgifter
Som systemförvaltare/ utvecklare ska du ansvara för förvaltning av system som används inom sociala sektorn men även för systemutveckling och implementering av olika digitala lösningar och välfärdsteknik i verksamheterna. De system som används är Lifecare, Procapita, Epsilon och SignIt m fl. I din roll samarbetar du med verksamhetsutvecklare och Mas och är kontaktperson mot systemleverantörerna. Då du kommer att stödja och utbilda medarbetare är det viktigt att du är pedagogisk och lyhörd.

Ditt uppdrag blir bland annat att i samarbete med systemets användare uppdatera, planera och införa nya versioner och moduler i våra verksamhetssystem. Du kommer även att genomföra testarbeten, dokumentera, vara en supportfunktion och delta i olika utvecklingsprojekt.

Vi står ständigt inför nya utmaningar och arbetar hela tiden på att bli bättre, sektorn står nu i startgroparna för införande av ett digitalt ledningssystem och Hypergene.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning och erfarenhet av systemförvaltning och utvecklingsarbete, gärna inom vård och omsorg. Du har kunskaper och erfarenhet från processer inom myndighetsutövning och utförarprocesserna inom vård och omsorg, hälso- och sjukvård och har god kännedom om dess regelverk och tillhörande lagar. Det är meriterande att ha god kunskap om olika verksamhetssystem och god förståelse och intresse för digitala hjälpmedel och e-tjänster.

Vi söker dig som är van vid att ta eget ansvar, är strukturerad, noggrann och självgående. Du klarar av att arbeta i ett tidvis högt tempo och är flexibel i ditt arbetssätt. Du värdesätter ett gott samarbete med andra och har lätt för att etablera goda relationer. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket, såväl i tal som skrift.

Varaktighet, arbetstid
75-100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norbergs kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/16".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Norbergs kommun (org.nr 212000-2072)

Arbetsplats
Sociala sektorn

Kontakt
Kristina Holmberg
0223-29222

Jobbnummer
6327796

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norbergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norbergs Kommun: