Synsam söker finsktalande kundtjänstmedarbetare

Synsam Drifts AB / Butikssäljarjobb / Stockholm
2015-08-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Synsam söker finsktalande kundtjänstmedarbetare" (publicerad 2016-02-24) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam Drifts AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja med drygt 490 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 170 butiker - från Boden i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar, på Synsam har vi samsyn.

Publiceringsdatum
2015-08-05

Om tjänsten
Nu söker Synsam en positiv och engagerad medarbetare till vårt kundtjänstteam. Tjänsten är förlagd till huvudkontoret i Stockholm med inriktning på E-handel mot den finska marknaden. Din huvuduppgift som kundtjänstmedarbetare är att på ett professionellt och effektivt sätt hantera olika typer av kundtjänstärenden, både från butik, från leverantörer och från slutkunder. Gemensamt för Synsams medarbetare är att ständigt arbeta för att leverera hög service genom ett professionellt kundbemötande. Du som kundtjänstmedarbetare är självklart en förebild för vårt starka varumärke.

• Hantera inkommande order, utleveranser och returer.
• Hantera ärenden från kunder och Synsams butiker i mail och på telefon
• Orderläggning till våra leverantörer i deras ordersystem
• Direktkontakt med leverantörer och kunder på svenska, och finska
• Allmän administration
• Arbeta mot de mål som är satta för verksamheten

Profil
Vi söker dig med ett eget driv då tjänsten är självständig. Vi tror också att du är van vid att ta ansvar. Du är professionell i ditt sätt att kommunicera i mail och på telefon och du brinner för service! Du har tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete i minst ett år, gärna från detaljhandeln. Du ska vara utåtriktad, positiv och förmedla hög energi. Vidare ser vi att du är en van dataanvändare som har lätt att lära olika system. Du är inte heller rädd för att kavla upp ärmarna när så behövs. Har du tidigare arbetat med E-handel är det meriterande men är inget krav. På Synsam går laget före jaget.

• Du har minst ett års erfarenhet från kundtjänstarbete
• Erfarenhet från detaljhandeln är meriterande
• Tidigare arbete inom E-handel är meriterande
• Du behärskar det svenska och finska språket flytande i både tal och skrift
• Erfarenhet av arbete med tjänsten Klarna är meriterande.
• Du är effektiv, positiv, driven och engagerad
• Du är van vid att prioritera och har lätt för att hantera många ärenden samtidigt

 Mer om tjänsten

• Provanställning 6 månader med möjlighet till förlängning
• Heltid
• Tillträdesdatum 7 september 2015
• Rekryteringen sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar elektroniskt.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:           
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Esbjörnsson, HR-partner 08-619 28 60

Företag
Synsam Drifts AB

Adress
Synsam Drifts AB
Box 30153
10425 Stockholm

Kontorsadress
Box 30153 10425 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2377803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam Drifts AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam Drifts AB: