Supporttekniker som vill jobba i en unik miljö

Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Tycker du om att få svåra frågor som det är din uppgift att försöka lösa? Älskar du teknik och gillar att arbeta när andra människor? Vill du både jobba med och få lära dig häftiga och forskningsnära applikationer och system? Då bör du läsa vidare!
Perido söker nämligen dig som vill bli en del av vårt team som arbetar i en helpdesk/servicedesk på en spännande statlig myndighet belägen i Kista. Myndigheten har mer än 900 medarbetare fördelat på fyra orter i Sverige och har en blandad IT-plattform som främst består av MS Windows samt en del Linux och en mindre del MAC. De använder sig vidare av vanliga datorprogram, exempelvis MS Office, Adobe och Microsoft Exchange.
Det som gör arbetet på denna myndighet både speciellt och unikt är alla specifika program och system som används. Det kan vara program som utvecklats enbart i syfte att stödja ett av myndighetens projekt eller något mer standardiserat som anpassats i efterhand för att passa myndighetens syften. Totalt sett inom myndigheten används tusentals olika applikationer men det är naturligtvis inget krav att de supporttekniker som arbetar i Servicedesken ska kunna lösa alla applikationsspecifika problem. Ambitionen är dock att lösa så många ärenden som möjligt, vilket innebär att du kommer att få möjligheten till att både testa och lära dig applikationer och system som definitivt kan sägas tillhöra teknikens framkant (även om det låter lite klyschigt).
Som supporttekniker kommer du att arbeta i ett litet team bestående av 2 personer där det både kommer premieras och finnas utrymme för att ta egna initiativ och påverka både arbetssätt och rutiner. Ni kommer att lösa ärenden som kommer in via telefon, e-post och via webben och svårighetsgraden är allt från superenkelt till lite småhäftigt och utmanande.

Publiceringsdatum
2011-02-28

Kravprofil för detta jobb
• Något eller några års erfarenhet av arbete med helpdesk alt. support
• Goda kunskaper om Windows XP och Windows 7 samt Windows Server 2003 & 2008
• Grundläggande kunskaper i Linux. Har du bättre kunskaper så är det meriterande
• Goda kunskaper i Active Directory (AD), installationer av vanliga mjukvaror, samt kunskaper om PC-hårdvara
• Har du kunskaper om TCP/IP, nätverk, Citrix och Terminal Server så är det mycket meriterande
• Du uttrycker dig väldigt väl i tal och skrift även på engelska
Du är en glad, social och serviceinriktad person som trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor. Tycker du om tydlighet och raka rör så är det nog också ett plus.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Skicka din ansökan snarast möjligt då urvalet sker löpande. Ange referensnumret i ärenderaden.
Ange följande referens när du ansöker: 5504RÅ
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80

Jobbnummer
862747

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: