Supporttekniker / Nätverkstekniker till expansiva Tele2

Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-06-24

Företaget
Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar. Självklart vill Tele2 möta dessa krav, därför blir hur de arbetar och vilka de är deras nyckel till framgång.

Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. De drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas i fokus. Det gör att alla deras anställda kan och förväntas bidra till deras övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

De söker nu en Supporttekniker till Tech Support Networking Solutions som ansvarar för LAN/WLAN-tjänster gentemot deras företagskunder. Tele2 erbjuder stora utvecklingsmöjligheter där dina intressen och mål beaktas.


Dina arbetsuppgifter
Du kommer tillsammans med ett team ansvara för teknisk support och incidenthantering av Tele2s LAN/WLAN-tjänster, ett snabbt växande produktområde inom Tele2. Via ett ärendehanteringssystem tar du emot ärenden från företagskunder och ditt ansvar är att felsöka och utforma helhetslösningar som tillgodoser kundens behov samt att hålla kunden informerad under arbetets fortskridande. Rollen innebär även en tät kontakt med underleverantörer, fälttekniker och andra interna avdelningar och de tekniska ärendena du hanterar är av olika svårighetsgrad och omfattning.

Rollen ställer krav på både dina tekniska samt kommunikativa färdigheter. Du ingår i ett team om åtta personer med god sammanhållning som har ett nära samarbete och hög grad av kompetensutbyte. Personerna i gruppen besitter flertalet certifieringar och på sikt kommer även du att erbjudas möjligheten att fördjupa dina kunskaper genom certifieringar.


Kvalifikationer
• Du har en relevant eftergymnasial utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Goda kunskaper inom datornätverk, OSI-modellen, TCP/IP, LAN samt WAN
• Kunskaper inom Cisco, praktisk arbetslivserfarenhet eller nätverksutbildning på högskolenivå
• CCNA-certifiering ses som starkt meriterande
• Du talar svenska såväl engelska obehindrat

Vi tror att du som söker trivs i en roll där du får ta ansvar för din egen utveckling och självständigt driva ditt arbete framåt. Att agera problemlösande ser du som motiverande och du har intresset samt förmågan att fördjupa dig i komplexa problem. Du ser konsekvenserna av din arbetsinsats och du anstränger dig för att leverera en kundanpassad och effektiv lösning. Vidare ser du ett värde i att arbeta i team tillsammans med kollegor och dela med dig av dina kunskaper.

Övrig information:

• Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Tele2 har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tele2 en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Supporttekniker, systemtekniker, systemspecialist, nätverk, support, teknisk support, telekom, teknik, routing, switching, Cisco, CCNA, LAN, WAN, WIFI, heltid, Stockholm, Kista, Norrort

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kim Häggström kim.haggstrom@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4839017

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: