Supportspecialist inom redovisning med ledaregenskaper

Hogia Enterprise Solutions AB / Redovisningsekonomjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Enterprise Solutions AB i Stenungsund

Hogia Enterprise Solutions AB med placering i Stenungsund är ett företag inom Hogia-gruppen som riktar sig till större företag, byråer och Shared Service Centers med komplexa systemlösningar.

Hogia Enterprise Solutions AB med placering i Stenungsund är ett företag inom Hogia-gruppen som riktar sig till större företag, byråer och Shared Service Centers med komplexa systemlösningar.




Publiceringsdatum
2017-03-30

Om tjänsten
Rollen som supportansvarig på Hogia Enterprise Solutions består av två delar.

Den största delen av din arbetstid spenderar du med att besvara våra kunders frågor gällande symfoni-produkterna (bokslut, skatt, analys och revision) samt Hogias ekonomisystem. Du kommer till en början att få en gedigen introduktion och utbildning för att lära dig våra produkter och har kollegor på plats för att hjälpa till.
I tillägg till att själv arbeta i supporten kommer du att leda en grupp av fem personer som arbetar med support inom ekonomi och lön. Du har fullt personalansvar och ansvarar för budget och ekonomiskt resultat.

Våra kunder vänder sig till oss i första hand med kvalificerade frågor som kräver djup teknisk systemkunskap. De förväntar sig svar som är välgrundade och precisa. En vanlig dag på jobbet hanterar var och en av oss en handfull ärenden, flera kräver noggrann efterforskning och analys innan vi kan återkomma med svar. I arbetet använder vi varandra som bollplank och utnyttjar dessutom den breda kompetens som finns inom övriga koncernen.

Detta kräver att vi som arbetar med supportfrågor ständigt håller oss uppdaterade med den senaste utvecklingen inom vårt kompetensområde och våra produkter. Vår service är en avgörande del i våra kunders upplevelse av Hogia som systemleverantör. Att förstå deras vardag och möta dem i deras problemställningar ger oss möjligheten att göra skillnad, varje dag. Det är en av många anledningar till att vi tycker så mycket om vårt arbete.

Är du vår nya kollega?

Du kommer att ha mycket kontakt med såväl oss andra på Hogia som med våra kunder. Därför är det viktigt att du har lätt för att skapa förtroende samt att du uttrycker dig väl i tal och skrift. Eftersom syftet med tjänsten är att hjälpa och utveckla våra kunder är det också viktigt att du är pedagogisk och tålmodig. Du trivs bäst i en roll där din förmåga att lösa problem och ge service kommer till sin rätt. För att lyckas i rollen är det också viktigt att du har en teknisk nyfikenhet och en vilja att förstå bakomliggande processer i våra system.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med redovisning, exempelvis i rollen som redovisningskonsult eller ekonomiansvarig. Det är en fördel om du har erfarenhet av att självständigt arbeta med bokslut, men inget krav.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Hogias produkter. Det är också en fördel om du har erfarenhet av en personalledande roll sedan tidigare. Har du inte det finns det givetvis stöttning från närmsta chef och ledarskapsutbildningar inom Hogia. Vi vill uppmuntra dig att söka som ser en ledande roll som ditt nästa steg men inte vill släppa det operativa arbetet.

Vill du veta mer om den här tjänsten, och stämma av om det skulle kunna vara rätt steg för dig, eller helt enkelt vill veta mer om hur det är att arbeta på Hogia, så tveka inte att höra av dig.

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Välkommen in med din ansökan!

Om Hogia-gruppen

Hogia Enterprise Solutions AB är en del av Hogia som fokuserar på stora nordiska företag med komplexa systemlösningar. Detta medför en utvecklande och stimulerande arbetsmiljö för oss som jobbar här.

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-29
Ange följande referens när du ansöker: 2017/38
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Falk 0303-68893

Företag
Hogia Enterprise Solutions AB

Adress
Hogia Enterprise Solutions AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
3406954

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Enterprise Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Enterprise Solutions AB: