Supportmedarbetare till Måltider och livsmedel i Kristianstad
Region Skåne, Regionservice / Kundservicejobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Regionservice i Kristianstad,
Hässleholm,
Höör,
Eslöv,
Lund eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Nu söker vi medarbetare till supporten i det nya produktionsköket i Kristianstad!
Fastighets- och servicenämnden tog i maj 2020 ett inriktningsbeslut om att uppföra ett produktionskök i Kristianstad med inriktning på kallmatsproduktion, vilket innebär att maten lagas från grunden, kyls, förpackas och distribueras för slutlig tillagning i avdelningsköket nära patienten. Detta möjliggör servering av varm mat dygnet runt. Produktionsköket ska försörja sjukhusen i Malmö, Lund (inklusive Orup), Hässleholm, Kristianstad, Ystad och Trelleborg (inklusive Rättspsykiatriskt centrum i Trelleborg) med patientmåltider.
Den nya satsningen Region Skåne gör innebär ett nytt måltidskoncept i syfte att utveckla måltidsupplevelsen för våra patienter. Det nya måltidskonceptet går i linje med personcentrerad vård med ökad valfrihet för patienten och våra miljömål kring minskat matsvinn och klimatsmarta val. Maten är en viktig del av den medicinska behandlingen och bidrar till patientens tillfrisknande. Patienten ska få en ökad valmöjlighet av tilltalande, goda och välkomponerade maträtter som ska finnas tillgängliga när patienten önskar för att öka möjligheten att patienten får i sig mer näring och en positiv måltidsupplevelse.
Publiceringsdatum2024-05-27ArbetsuppgifterDenna tjänst är en unik möjlighet att få vara med och bygga upp vår support för vårt stora nya produktionskök!
Som supportmedarbetare hos oss tar du emot samtal och hanterar frågor från våra 155 avdelningar som vi levererar mat till. Det kan exempelvis röra sig om fellevererad mat eller frågor gällande allergier kring maten. Kontakten sker främst via telefon och mejl. Då vi är i uppstart av produktionsköket vet vi inte exakt hur inflödet till supporten kommer se ut, vilket gör att andra arbetsuppgifter kan tillkomma. Exempelvis kan det bli aktuellt att delta i det dagliga arbetet i produktionen samt genomföra administrativa arbetsuppgifter såsom analyser och uppföljningar.
För att ge dig som kundinformatör en bra start och verktyg för att lyckas i ditt arbete, får du en introduktions- och vidareutbildning inom kundkommunikation, IT- och telefonisystem samt verksamhetskunskap.
Arbetstiden är dagtid med tjänstgöring var tredje helg.
KvalifikationerVi välkomnar dig med godkänd gymnasial utbildning samt goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. Därtill har du tidigare erfarenhet från arbete inom kundservice, reception, callcenter, administration eller annat serviceyrke. Då vårt arbete till stor del sker digitalt, är det också av stor vikt att du har lätt för att sätta dig in i och arbeta i olika system. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundtjänstarbete i flera olika stödsystem.
Att sätta kunden i centrum och att i alla lägen leverera en mycket god service är något som faller sig naturligt för dig. Du har även en god kommunikationsförmåga, drivs av att nå resultat och att i samarbete med kollegor skapa hög kundnöjdhet. För att lyckas i rollen krävs att du tar stort eget ansvar, är självgående samt kan prioritera och behålla lugnet när inflödet är högt. Därtill är du effektiv i ditt arbete, stimuleras av förändring och har en hög nivå av flexibilitet för att hantera de omväxlande kundfrågorna.
Som supportmedarbetare är du ansiktet utåt för våra produktionskök och länken mellan våra kunder och serviceenheterna. Då flertalet av våra ärenden tas emot via telefon är det viktigt att du trivs med denna typ av kundkontakt. I vårt arbete möter vi både stressade och frustrerade kunder i olika utmanande situationer. Detta ställer krav på en kreativ lösningsförmåga, vilket vi ser som både spännande och utvecklande - vilket vi hoppas att du också gör!
För oss är det viktigt att du delar och lever våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt. Du kan i handling omsätta vår värdegrund och därmed agera förebild för dina medarbetare. Vi är måna om att hitta rätt person för tjänsten och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot att lära känna dig!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Regionservice är Region Skånes serviceförvaltning med ansvar för måltider, lokalvård, inrednings- och textiltjänster samt administrativa tjänster inom ekonomi- och HR. Vi utför även patienttransporter inom sjukhusområdet samt transporterar av olika sorters gods i hela Skåne.
Att arbeta med servicelösningar för sjukvården i Region Skåne är ett stort och utmanande uppdrag. Vi är 2 200 engagerade, kompetenta och stolta kollegor vars verksamheter tillsammans omsätter cirka två miljarder kronor årligen. Vårt viktigaste uppdrag är att ge den skånska hälso- och sjukvården de bästa förutsättningarna för att patienterna ska få en god och säker vård.
På
https://www.skane.se/ledigajobb kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C194181".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Regionservice
Kontakt Erica Johnsson, Rekryterare (för frågor om rekry
erica.johnsson@skane.se 046-275 26 83 Jobbnummer 8707861
Observera att sista ansökningsdag har passerat.