Supportmedarbetare Dynamics 365 Business Central till vårt Managed Servi...
Fellowmind Sweden AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2025-11-17
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fellowmind Sweden AB i Stockholm,
Eskilstuna,
Jönköping,
Växjö,
Göteborg eller i
hela Sverige "Det bästa med mitt jobb är att få lösa komplexa problem och verkligen hjälpa kunderna att få ut maximalt av sitt affärssystem. Varje dag är en ny utmaning som gör att jag utvecklas och lär mig mer." Så beskriver en av våra kollegor varför rollen är så givande hos oss på Fellowmind och i vårt Managed Services-team.
Om tjänsten
Som en del av vårt Managed Services-team kommer du att arbeta med befintliga kunder efter implementationsfasen av Business Central. Vi kallar det inte bara support - för oss handlar det om att skapa verkligt värde för kunden. Det är här vi ser till att deras investering ger full effekt genom att optimera processer, lösa problem och säkerställa att systemet fungerar på toppnivå.
I denna roll ligger fokus på avancerad support och felsökning i Business Central. Du kommer att hantera komplexa ärenden, analysera problem och hitta lösningar som gör skillnad för kundens verksamhet. Rollen innebär också att du är en viktig del i kundens fortsatta utveckling.
Exempel på arbetsuppgifter:
Avancerad support och problemlösning i Business Central, främst inom lager- och logistikflöden men även andra delar av systemet.
Felsökning och analys av komplexa ärenden.
Delta i uppgraderings- och integrationsprojekt.
Testning, parametersättning och datamigrering.
Dokumentation av lösningar och processer.
Proaktivt fånga upp kundens behov och bidra med förbättringsförslag.
Stödja och coacha kunder i deras affärsprocesser.
Med utgång i våra värderingar - Always personal, Better together, Serious about fun och Act with courage är vi ett stöd genom hela arbetets gång och kundens fortsatta tillväxt.
Våra kunder är mindre till medelstora företag och inom flera branscher där majoriteten verkar inom handelsbranschen.
Vem vi söker?
Vi tror att du har erfarenhet från en liknande roll med fokus på avancerad support eller som applikationskonsult inom Business Central eller NAV som det hette i tidigare versioner. Ett annat alternativ är att du arbetat på det vi kallar "kundsidan" i en roll som exempelvis systemadministratör eller Super User på ett företag som har Business Central.
Vi ser gärna att du har:
Erfarenhet av felsökning och problemlösning i Business Central.
God förståelse för affärsprocesser, särskilt inom Supply Chain.
Förmåga att kommunicera affärsmässigt och pedagogiskt.
Servicemindset och proaktivt arbetssätt.
Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Utbildningsmässigt tror vi att du har en bakgrund inom systemvetenskap, ekonomi eller logistik.
Till dig som går igenom nålsögat i vår rekryteringsprocess så erbjuder vi (förutom en fantastisk tillväxtresa) det som vi vill påstå är:
Branschens bästa arbetsplats!
Jag vet! Varje bolag med ett uns självaktning säger samma sak; medarbetarna är det viktigaste i verksamheten, vi är ett värderingsstyrt bolag och så vidare... men är det så FOR REAL? Jag vill i alla fall påstå det och här är lite om vad som erbjuds hos oss;
Ett företag där vi skippat så många skrivna regler som möjligt. Hos oss utgår vi från att alla är vuxna människor, med sunt förnuft och som fattar smarta beslut
En roll där du är med och gör skillnad! På riktigt! Varje dag!
Ett prestigelöst gäng som verkligen delar med sig av sin kunskap och är mån om att du ska blomstra hos oss
Vi glömmer inte bort att skapa balans i livet, och vi hjälps åt precis som ett riktigt bra lag ska göra, vilket gör oss till antitesen till övertid, prestationsbaserade löner och vassa armbågar
Väldigt hög flexibilitet när det gäller arbetstider och arbetsplats
Ett bra förmånspaket bland annat med ett friskvårdsbidrag som är maximerat till vad Skatteverket tillåter för att inte bli förmånsbeskattad, möjlighet till hälsoundersökning, och en massa roliga aktiviteter, kolla gärna in vårtInstagramså förstår du vad vi menar!
Det praktiska
Start: Gärna så snabbt som möjligt, men vi har förståelse för att du har en uppsägningstid som behöver tas hänsyn till
Omfattning: Heltid, kontorstider, men vi är väldigt flexibla här och utgår från att det ska fungera för alla parter
Placering: På vårt centrala kontor i Stockholm
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Fellowmind Sweden AB (org.nr 556733-9865),
https://www.fellowmind.se Arbetsplats Fellowmind Sweden
Kontakt Anders Larsson
anders.bj.larsson@fellowmind.se 0736448550 Jobbnummer 9607132