Studievägledare vid Institutionen för medicinska vetenskaper
Örebro universitet / Administratörsjobb / Örebro
2016-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Studievägledare vid Institutionen för medicinska vetenskaper" (publicerad 2016-05-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Örebro universitet i Örebro,
Karlskoga,
Hällefors,
Karlstad,
Stockholm eller i
hela Sverige Örebro universitet är ett modernt och framstående lärosäte med ämnesmässig bredd, mod att ompröva och förmåga att utveckla. Vi har professionsutbildningar som tillhör landets bästa och ett av våra mål är att universitetet ska vara en attraktiv arbetsplats där medarbetare känner glädje och stolthet. Här finns cirka 1 200 anställda och 17 000 studenter.
Publiceringsdatum2016-05-11Dina arbetsuppgifterArbetet innefattar framförallt studievägledning, handläggning av studentärenden (t.ex. tillgodoräknande, studieuppehåll och studieavbrott), utbildningsinformation samt uppföljning. Du förväntas hålla dig informerad om styrdokument och regelverk för utbildning vid Örebro universitet samt delta i lokala möten och arbetsgrupper inom arbetsområdet. Som studievägledare fungerar du som ett stöd till institutionsledningen, enhetschefer och lärarna inom institutionen främst när det gäller utbildningsplanering och utbildningsutveckling.
KvalifikationerVi söker dig som har en studie- och yrkesvägledarexamen eller annan relevant likvärdig akademisk utbildning. Du bör ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift både på svenska och på engelska (flera studenter är engelsktalande) samt god vana vid arbete med olika administrativa system. Tidigare arbetslivserfarenhet, framförallt att du har hunnit jobba konkret med studievägledningsfrågor är meriterande och önskvärt. Annan erfarenhet inom området universitet/högskola är också meriterande.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och söker dig som har förmåga att arbeta självständigt och klarar av att hantera olika typer av arbetsuppgifter parallellt. Du är serviceinriktad och kan på ett förtroendeingivande och lösningsfokuserat sätt kommunicera och samarbeta med olika grupper - studenter, lärare, kollegor - i ofta tidspressade situationer. Mycket ärendehantering sker via mail.
Vi förutsätter att du är flexibel och öppen för förändringar och kan arbeta kvalitetsmedvetet och ansvarstagande.
Inom Örebro universitet förväntar vi oss att medarbetarskap genomsyras av mod, ansvar, engagemang och respekt. Mod att vara öppen för utveckling och förändring, ansvar för sin egen arbetsinsats och kvalitet, engagemang att samverka och bidra till utveckling samt respekt genom ett konstruktivt och professionellt förhållningssätt.
Jämlikhet
Vår ambition är att ha en arbetsplats som präglas av jämställdhet och mångfald.
Information
Anställningen är en visstidsanställning på 100 % under 6 månader, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Örebro universitet tillämpar i förekommande fall provanställning. Individuell lönesättning tillämpas.
För mer information är du välkommen att ta kontakt med administrativ enhetschef Karin Holmberg, tel 019-30-38 34.
Så ansöker duDu gör din ansökan på vår hemsida genom att klicka på knappen "Ansök" (observera att denna funktion inte fungerar i mobil eller surfplattor).
En komplett ansökan ska innehålla följande elektroniska dokument:
Personligt brev
CV
Kopior av relevanta betyg/intyg
Endast handlingar skrivna på svenska, engelska, norska och danska kan bedömas.
Sista ansökningsdag är 160531. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagÖrebro Universitet
AdressÖrebro Universitet
Fakultetsgatan 1
70182 Örebro
KontorsadressFakultetsgatan 1
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2837485
Observera att sista ansökningsdag har passerat.