Stockholmshem söker Administratör till Bygg och Teknik
AB Stockholmshem, Bygg & Teknik / Assistentjobb / Stockholm
2022-03-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Stockholmshem söker Administratör till Bygg och Teknik" (publicerad 2022-03-17) ⬅️
Visa alla assistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Stockholmshem, Bygg & Teknik i Stockholm Brinner du för att ge service, samarbete och samordning? Vill du tillhöra ett bolag med 400 fantastiska medarbetare där vi gör varandra, och våra kunders vardag, bättre varje dag? Då kanske du är vår nya administratör.
Avdelningen Bygg & Teknik ansvarar för Stockholmshems, ny- och ombyggnationer, större underhållsarbeten, drift- och energifrågor, inköp och upphandling. Du blir del av ett kompetent och härligt gäng som hjälper varandra och skrattar mycket tillsammans på jobbet!
Din nästa utmaning?
Stockholmshem söker medarbetare som vill vara med och skapa trygga och hållbara bostadsområden åt våra närmare 60 000 hyresgäster. Vi på Stockholmshem tror på att mångfald skapar en bättre arbetsplats och bättre team och att våra medarbetare vill växa i en kultur där alla är ansvariga för sin egen och bolagets utveckling. Utveckling, omtanke och handlingskraft är våra värdeord som genomsyrar allt vi gör.
Som administratör på avdelning Bygg & Teknik arbetar du med att stötta avdelningens 10 enhetschefer med olika administrativa arbetsuppgifter. Du samordnar och ansvarar för uppdatering av information på företagets intranät och är avdelningens "superuser" av olika administrativa system. För att lyckas i rollen är det därför viktigt att du gillar samarbete, kommunikation och digitalisering och tror på att vi når de bästa resultaten genom att lyssna och ta till vara på varandras olika kompetenser.
I rollen som administratör ingår bland annat att:
- Stödja cheferna inom avdelningens ledningsgrupp och övriga enhetschefer med daglig planering, presentationsmaterial, sammanställningar, statistik, dagordning, protokoll etc.
- Boka, planera och kvalitetssäkra att utbildningar, konferenser, resor och möten sker på ett affärsmässigt sätt.
- Rapportering och insamling av avdelningens aktiviteter och indikatorer tertialvis i stadens ledningssystem.
- Uppdatering av processverktyget Insikt
- Ansvara för diarieföring, ärendehantering, posthantering och hantering av ID06.
- Upprätthålla kontaktinformation, funktionsbrevlådor, distributionslistor och liknande information om medarbetare på avdelningen.
- Redaktionellt bidra till, och ansvara för uppdatering av, intern kommunikation på intranät med allmän information, tidsplaner, organisation m.m.
Vad erbjuder vi?
För att ge dig förutsättningar att lyckas som administratör får du under din första anställningstid en bra introduktion där du lär dig mer om din roll och om Stockholmshem. Du har hela tiden stöd från din närmaste chef och får löpande coachning och utbildning för att växa både personligt och i din yrkesroll. Här trivs vi på jobbet och i medarbetarenkäten har vi genomgående höga resultat och särskilt högt inom ledarskap. Vi erbjuder:
- En trygg och stabil anställning
- Generöst friskvårdsbidrag
- Sjukvårdsförsäkring
- Möjlighet att pensionsväxla och semesterväxla
- Ett flexibelt arbetssätt som erbjuder arbete på kontoret i kombination med arbete på distans
Vem är du?
Vi tror du är en driven, strukturerad och handlingskraftig person som gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt och uppskattar digitala arbetssätt. Du gillar att samarbeta med andra, kommunicerar på ett tydligt sätt och skapar goda relationer såväl internt som externt. Om du dessutom har nära till skratt och tror på att vi genom samarbete gör varandra bättre, då kommer du att trivas hos oss!
Din bakgrund/erfarenhet:
- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, teknik, administration eller motsvarande utbildning/kompetens som vi bedömer som likvärdig.
- Minst 5 års erfarenhet av självständigt administrativt arbete.
- Erfarenhet av kvalificerat administrativt stöd till chefer i ledningsgrupp.
- Mycket goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av att självständigt skapa presentationer.
- Mycket god digital kompetens och erfarenhet av arbete i olika tekniska system.
- Erfarenhet att arbete i team.
- God förmåga att utrycka sig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du även har:
- Praktisk befarenhet av arbete från bygg- och fastighetsbranschen
- Erfarenheter av arbetet med tekniska system inom Stockholm stad såsom Ils, Edok, fast 2 etc
Intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 31 mars. Vi kommer att påbörja urvalsprocessen när ansökningstiden gått ut. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anja Norman, chef nyproduktion, tel. 08-508 39 345 eller Stefan Ljungberg, chef ombyggnad på tel. 08-508 39 570. Har du frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Sandra Bergman, HR, tel. 08 508 39 124. Facklig representant för Vision är Chantelle Small, tel. 08-508 39 508.
Om Stockholmshem
Stockholmshem är ett av landets största bostadsföretag med 28 000 lägenheter och närmare 60 000 hyresgäster. I mer än 80 år har vi varit med och utvecklat staden, och skapat hem och bostadskvarter åt stockholmarna. Stockholmshem ägs av Stockholms stad.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2022-03-16ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAB Stockholmshem, Bygg & Teknik
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1591".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Stockholmshem (org.nr 556035-9555)
Arbetsplats AB Stockholmshem, Bygg & Teknik
Jobbnummer 6442683
Observera att sista ansökningsdag har passerat.