Stockholms tingsrätt söker en ekonomihandläggare

Sveriges Domstolar / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Arbetsplatsbeskrivning
Stockholms tingsrätt är landets största tingsrätt med omkring 300 medarbetare.

Domstolen leds av lagmannen och är indelad i fem dömande avdelningar som var och en leds av en chefsrådman samt en administrativ avdelning som leds av en administrativ direktör. En av de dömande avdelningarna är Patent- och marknadsdomstolen och de andra fyra avdelningarna är allmänna avdelningar som handlägger tvistemål, familjemål och brottmål.

Den administrativa avdelningen har cirka 40 medarbetare. Inom avdelningen hanteras ekonomi, HR, kommunikation, säkerhet och service, IT, registrering och arkiv.

Stockholms tingsrätt söker nu en ekonomihandläggare med fokus på kvalitet och effektivitet i verksamhetens ekonomiadministration.

Publiceringsdatum
2022-09-01

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomihandläggare kommer du att arbeta med löpande ekonomiadministration och vara delaktig i förbättringsarbete. Det löpande arbetet består av granskning och registrering av utbetalningar, hantering av leverantörsfakturor, kundfakturor och övrig ekonomiadministration, samt ge intern och extern service i stort och smått. Du kommer även att bistå lagmannen och den administrativa direktören i andra administrativa uppgifter som till exempel administration kring mötesbokningar, konferenser och andra arrangemang. Hantering av lagmannens kalender och telefon, resebeställningar och vissa HR uppgifter som utbildningsadministration, hantering och granskning av medarbetares utlägg t.ex. inom sjukvård och friskvård är också en del av arbetsuppgifterna. Nya eller förändrade arbetsuppgifter kan tillkomma alltefter verksamhetens behov.

Ekonomihandläggaren på Stockholms tingsrätt ska vara ett bra stöd för den dömande verksamheten. Arbetet innebär ofta kontakter med tingsrättens olika avdelningar.

Kvalifikationer
- Godkänd gymnasieexamen
- Minst två års arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller administration och service.
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska
- Du har en god kompetens i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya system

Det är meriterande om du har

- Erfarenhet av administrativt arbete eller liknande arbetsuppgifter företrädesvis vid domstol eller annan myndighet
- Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem som t.ex. Agresso
- Erfarenhet av att arbeta i personalsystem som t.ex. Palasso

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad, prestigelös och har en god kommunikativ förmåga att förmedla information på ett tydligt och enkelt sätt. Du bör också ha en god samarbets-förmåga, vara noggrann och serviceinriktad då arbetet till stor del består i att stötta arbets-gruppen för att vi ska nå våra gemensamma mål. Att trivas med varierade arbetsuppgifter och ett stundtals högt tempo är en förutsättning. Under perioder med hög arbetsbelastning är din förmåga att prioritera och planera ditt arbete extra viktig.

Att arbeta digitalt är naturligt för dig och du eftersträvar effektivitet och noggrannhet i det du gör. Ditt fokus är att se möjligheter och hitta lösningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål. Du tar ansvar för din uppgift, förutser problem och tar initiativ till att lösa dem. Tingsrätten lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid. Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

Tillträde: Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Ansök senast 2022-09-18. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktuppgifter för detta jobb
För mer information om tjänsten kontakta:
Fria Sohrabi, gruppchef på tel. 08-561 650 69. fria.sohrabi@dom.se

För mer information om rekryteringsprocessen kontakta:
Veronica Odell, HR-handläggare på tel. 08-561 650 27. veronica.odell@dom.se

Fackliga företrädare:
Anette Skalmark, ST, tel. 08-561 654 37.
Patrik Rydman, SACO-S, tel. 08-561 654 61.

Övrig information
Vi sitter i vackra lokaler i Rådhuset som ligger på Kungsholmen.

Stockholms tingsrätt samarbetar och samverkar inom vissa områden med Attunda, Nacka, Solna och Södertörns tingsrätter.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt ök Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sveriges Domstolar

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/0420".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Stockholms tingsrätt

Kontakt
Veronica Odell
0856165027

Jobbnummer
6938233

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: