Stockholm Parkering söker en vikarierande enhetschef för Kundser

Stockholms Stad:Stockholm Stads Parkering AB / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad:Stockholm Stads Parkering AB i Stockholm

En annons från Stockholms stad.

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stockholm Parkering ägs av Stockholms stad och har en viktig roll i Stockholms stads samlade trafik- och parkeringspolitik. Bolagets affärsidé är att bygga nya parkeringsanläggningar och nyttja de befintliga så väl som möjligt så att man skapar utrymme för Stockholm att växa.

Bolaget ansvarar för 231 garage/P-hus och drygt 1 000 ytparkeringar, totalt ca 78 600 parkeringsplatser inom Stockholms stad. Stockholm Parkering har 72 anställda och årsomsättningen är på drygt 500 miljoner kronor.
Bolaget befinner sig i en expansiv fas där vi bland annat bygger ett antal nya garage. Bland annat byggs garage i bergrummet i Stigberget med 300 parkeringsplatser. I den nya stadsdelen Hagastaden bygger vi Sveriges största underjordiska garage.

Avdelningen Affärsstöd ansvarar bland annat för omvärldsbevakning, marknad/informationsstöd, verksamhetsteknik, it-stöd samt enheten kundservice.

1 plats(er).

Publiceringsdatum
2015-03-10

Arbetsuppgifter
Vår kundservicechef går på pappaledighet och därför söker vi nu en vikarie. På kundservice arbetar tio medarbetare. Vår kundservice är bolagets ansikte utåt och ska jobba aktivt för att få nöjdare kunder. Kundservice hanterar i huvudsak tre fokusområden, uthyrning, ersättningsärenden och kontrollavgifter. Utöver dessa områden hanterar kundservice felanmälningar. Kundservice upprättar avtal, tillstånd och nycklar samt är ansvariga för all informationshantering till våra kunder. I arbetsuppgifterna ingår även att bemanna receptionen på Palmfeltscenter. I receptionen kan våra kunder få personlig service med allt från att teckna avtal till att hämta nycklar.

Arbetet som chef för kundservice innebär fullt personal- och budgetansvar. I arbetet som chef för kundservice förväntas du ta fram mål och nyckeltal för verksamheten samt utveckla och effektivisera arbetsprocesserna för enheten. Arbetet innebär även att du har ansvar för att leda och fördela det dagliga arbetet.

Övergripande roll och ansvarsområden:
• Affärsmässigt och operativt ansvarig för verksamheten med personal-, budget- och resultatansvar
• Kontakt med våra leverantörer
• Daglig uppföljning av verksamheten och resultatutvecklingen
• Upprätta och utveckla väl fungerande rutiner och rutinbeskrivningar för verksamheten
• Personalansvar vilket innebär att ansvara för att leda, motivera och utveckla personalen. Arbetsmiljöansvar enligt gällande delegat
• Fatta beslut i enlighet med gällande rutiner och instruktioner
• Samarbete med andra avdelningar inom bolaget
• Du rapporterar till avdelningschef på Affärsstöd

Kvalifikationer
Dina personliga egenskaper
• Handlingsinriktad och beslutsam med förmåga att arbeta både strategiskt och operativt
• God kommunikativ förmåga att bygga goda relationer och samarbeten
• Hög personlig effektivitet med förmåga att arbeta självständigt, planera och leda sitt eget och andras arbeten
• Kvalitetsmedveten
• Goda ledaregenskaper

Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning.

Kompetenser
• Minst tre års erfarenhet från att leda kundservice
• Högskoleutbildning eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt
• Tidigare ledarerfarenhet med personal- och budgetansvar.
• Tidigare erfarenhet från projektledning.
• Tidigare erfarenhet från parkeringsbranschen är meriterande.

Varaktighet: 3-6 månader.
Arbetstid: Dagtid.

Urval sker löpande under rekryteringsprocessen. Personlighetstester kan komma att genomföras.

Vi undanber oss bestämt kontakt från annonssäljare och andra rekryteringsföretag.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Garageserviceman Göran Stepanovic, Kommunal,08 - 772 96 49

Ronnie Öberg, Vision, Tekniker, 08 - 772 96 12 (facklig)
Anders Edlund, SACO, 070-7729657 (facklig)
Lisbeth Gatenborg, Stabschef, 08-772 97 34

Arbetstider och omfattning
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-24
Ansökan skickas till:
Stockholm Stads Parkering AB
Ange följande referens när du ansöker: A31338
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Stepanovic, Kommunal

Företag
Stockholms Stad:Stockholm Stads Parkering AB

Adress
Stockholms Stad:Stockholm Stads Parkering AB
Box 4678
11220 Stockholm

Kontorsadress

Jobbnummer
2197444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad:Stockholm Stads Parkering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad:Stockholm Stads Parkering AB: