Stockholm: Försäljningschef till SalesStar
Jobbakuten Väst AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Jobbakuten Väst AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om SalesStar Scandinavia
Sales Star Scandinavia söker en Försäljningschef till vårt Stockholmskontor. Tjäsnten är på heltid, man kommer arbeta flexibla tider och på distans. Rollen kommer att kräva en viss grad av flexibilitet för att tillgodose de virtuella möten som äger rum globalt, särskilt med huvudkontoret i Nya Zeeland.
Publiceringsdatum2021-11-11Dina arbetsuppgifterFungera som en första kontaktpunkt för alla kunder, via e-post och telefon, och tillhandahåller en professionell supporttjänst på hög nivå
Ta kontakt med SalesStar-coacherna och kunderna för att schemalägga relevanta möten, sessioner och workshops
Tillhandahålla administrativt och projektstöd till våra coacher för att se till att uppgifterna slutförs inom utsatta deadlines
Hantera onboarding-processen för nya kunder och klienter, se till att enastående kundservice tillhandahålls
Hantera och underhålla alla kundaktiviteter och projekt på SalesStar CRM-systemet (Membain)
Hantera och behandla all kundfakturering, se till att ekonomikontakter och system är uppsatta på lämpligt sätt och att alla relevanta uppföljningsåtgärder utförs för att säkerställa att betalningar tas emot i tid
Schemalägg och delta i virtuella möten (Via Zoom) både internt och externt, för att säkerställa en korrekt registrering av protokoll och åtgärder registreras och läggs in i CRM-systemet
Vad vi söker:
För att fungera i rollen behöver du vara utbildad till examensnivå eller ha motsvarande praktisk erfarenhet av att arbeta i en liknande kundtjänststödroll. Du kommer även att ha erfarenhet av att hantera fakturor och ha stor förståelse för att hantera nyckelkonton på hög nivå. Du kommer att vara en trygg kommunikatör, ha utmärkta organisatoriska färdigheter och vara bekväm med att arbeta proaktivt i ett team.
Var en synlig och entusiastisk medlem av teamet och uppmuntra partnerskap som arbetar över hela den skandinaviska och globala organisationen
Ta ett proaktivt förhållningssätt för att hantera arbetsbelastningar och slutförandet av uppgifter
Stöd VD och tränare genom att övervaka klientens spelböcker via CRM-systemet, Membrain
Se till att lämpliga kommunikationskanaler finns på plats och är effektiva mellan dig och alla Salesstar-kunder
Visa erfarenhet av att använda analytiska och dataanalysfärdigheter, med en förmåga att forma in i PowerPoint-presentationer
Engagerad och kundfokuserad person med beprövad erfarenhet av en kundtjänstroll
Har utmärkta organisationsförmåga med en bevisad förmåga att organisera flera kalendrar och dagböcker
Förmåga att arbeta självständigt såväl som i team
Förmåga att hantera många kundprojekt samtidigt, från initiering till stängning
Ta ett proaktivt förhållningssätt till problemlösning och kunna förutse kundernas behov för att säkerställa kundnöjdhet
Har förmågan att kommunicera både internt och externt, på både engelska och svenska, till hög kalibe r
Visa starka IT-kunskaper med förmåga att arbeta i en virtuell miljö (med digital teknik, såsom Teams och Zoom)
Fullständig kunskap i användningen av MS Office och Google Drive, inklusive erfarenhet av att använda komplexa CRM-system.
Salesstar webbsida :
https://www.salesstar.com/homeSom en del av SalesStar Global består vårt team av erfarna säljare, affärsmän, coacher och chefer som brinner för uppgiften att sälja och öka effektiviteten och prestanda för försäljningsorganisationer över hela världen. Vi arbetar med små och medelstora företag, främst inom tillverkningsindustrin, med internationell närvaro. Våra kunder är tillväxtorienterade VD:ar och säljledare som söker skräddarsydda konsultlösningar för att snabbt utveckla sitt säljteam till att bli högpresterande. Vi arbetar med kundföretag som är fokuserade på förändring och vill investera i sin säljorganisation för att skapa den önskade tillväxten.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare Tillsvidare
ErsättningEnl. avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-12-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagJobbakuten Väst AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Jobbakuten Väst AB (org.nr 556622-8846),
http://www.hefty.se Arbetsplats Jobbakuten Hefty
Jobbnummer 6114003
Observera att sista ansökningsdag har passerat.