Stiftelsen Linden söker en personalsamordnare 75 %

Stift Linden / Administratörsjobb / Vingåker
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Vingåker, Katrineholm, Finspång, Arboga, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stift Linden i Vingåker

Stiftelsen Linden är en idéburen verksamhet utan vinstintresse. Verksamheten har funnits sedan 1990 och drivs av en aktiv styrelse med lång erfarenhet och kompetens inom området.
Stiftelsen Linden bedriver LSS verksamheter där vi erbjuder boende och daglig verksamhet för vuxna personer med diagnosen autism och intellektuell funktionsnedsättning.
Arbetssättet utgår från ett individfokus där varje boendes individuella behov tillgodoses. Detta skapar vi genom ett förtydligande förhållningssätt och ett empatiskt och lågaffektivt bemötande som ger varje individ möjlighet att utvecklas i sin takt och förmåga.
Vår målsättning, och det vi hela tiden strävar efter, är att alla våra hyresgäster ska ha ett kvalitativt gott liv där de kan utvecklas efter sina egna förutsättningar och intressen.
Vi strävar alltid efter att utvecklas och öka kvalitén i verksamheten och arbetar i enlighet med våra tre värdeord. Vi anser att lika är inte detsamma som rättvist utan vårt arbete utgår från individfokus där den enskildas behov, intresse och förutsättningar sätts i centrum. Förutom individfokus så genomsyras vår verksamhet av ledorden lågaffektivt empatiskt förhållningsätt och tydliggörande pedagogik.
Verksamheten är belägen utanför Vingåker och Katrineholm men huvudkontoret är placerat i Vingåker kommun. Fastigheterna och läget är väl anpassat till personkretsens behov av struktur, förutsägbarhet och miljöterapeutisk verksamhet.
Att arbeta hos oss på Stiftelsen Linden innebär att du har ett stort intresse och en förståelse för andra människors behov. Du är ansvarstagande, serviceinriktad, lösningsfokuserad, strukturerad och påvisar ett stort engagemang i att bidra med din kompetens för att Stiftelsen Linden arbetar mot de uppsatta målen oavsett befattning/funktion.
Vem söker vi?
Vi söker nu dig som är utbildad inom administration, löneadministration, ekonomi och/eller har erfarenhet av vikarieanskaffning. Det är meriterande om du har erfarenhet av personalplanering och/eller besitter kompetens i att läsa och kunna tillgodogöra dig informationen i kollektivavtal och lagtexter.
Att vara personalsamordnare hos Stiftelsen Linden innehar bland annat:
• Att du ansvarar för att under vardagar ringa in vikarier och tillsätta akuta korttidsfrånvaro.
• Att du säkerställer att alla enheter har tillsatt bemanning efter beslutat behov.
• Att du registrerar frånvaro i vårt dokumentationssystem samt lägger in informationen i lönefiler.
• Att du inför månadens slut sammanställer lönefiler och ansökningar och lämnar över till Löneadminstratör.
• Att du uppdaterar personallistor med nyanställd personal samt avaktiverar personal som slutat.
• Att du kan få ta in post, sortera fakturor och följesedlar till ekonomiansvarig.
• Att du håller dig uppdaterad om arbetstidslagen och vad som står i aktuellt kollektivavtal för att på så sätt säkerställa att verksamheten följer de lagar, föreskrifter och regler som finns gällande vikarietillsättning, arbetstid, dygnsvila osv.
• Att efter en inlärningsperiod kunna vara behjälplig i löneadministration och ekonomiarbetesuppgifter vid eventuell frånvaro av ordinarie personal.
• Att du är serviceinriktad och har ett gott bemötande till alla du pratar med.
• Att du på uppdrag beställer alternativt plockar ihop material till verksamhetens enheter.
• Att du är behjälplig i att fixa i ordning inför möten samt renskriva protokoll.
• Att du har god samarbetsförmåga, och ett utåtriktat och prestigelöst förhållningssätt där du påvisar vikten av teamets lika värde och inte är rädd för att hjälpa till där du kan behövas.
• Du är ansvarstagande och självständig med god egenförmåga att strukturera och planera arbetet beslutad planering eller uppsatt deadline. Du har en god kommunikativ förmåga och stöttar gärna dina arbetskamrater så att vi tillsammans arbetar åt samma håll.
• Att du tycker om att utvecklas i ditt arbete och lösningsorienterad när så situationen kräver det utan att kvalitén påverkas negativt.
• Att du känner dig trygg i din roll och med de förväntningar och utmaningar det innebär. Att du har lätt att uttrycka dig i skrift och en vana av dokumentation.
• Att du förstår ansvaret i att verksamheten drivs av skattemedel och hur resurserna ska fördelas.
Övrig information kring tjänsten
Som personalsamordnare ansvarar du huvudsakligen för att ta emot sjukanmälan på vardagar mellan 07:00-09:00 och därefter tillsätta bemanning efter behov på samtliga enheter. Rollen innebär mycket administrativa delar men kan även vid behov innehålla hjälp genom att ge service till andra befattningar i verksamheten. Vid behov av stöd finns pedagogiska ledare alternativt Verksamhetschef att rådfråga för att kunna säkerställa att rätt person är på rätt plats.
Kontoret är placerat en liten bit utanför Vingåker och kräver tillgång till egen bil.
Tjänsten är 75 % och förlagd dagtid måndag - fredag. Utökning till 100 % kan eventuellt bli aktuellt under 2025.
B- körkort är ett krav samt tillgång till egen bil.
Inskolning kommer göras under längre tid där du får gå med och får insyn i alla olika delar av Stiftelsen Linden. Detta eftersom för att du behöver ha kunskap och insyn i hela verksamheten för att kunna tillsätta vikarie efter rätt behov och därmed bidra till att kunna efterleva Stiftelsen Lindens vision och värdegrund.
Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2023-11-20

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning i enlighet med gällande kollektivavtal. Ange löneanspråk i din ansökan

Så ansöker du
Ansökan måste vara oss tillhanda senast 31 december 2023. Tillsättning av tjänsten sker löpande och rekryteringen kan därför avslutas före utsatt datum.
Har du frågor om tjänsten så är du välkommen att ta kontakt med:
Susanne Mulder, VD 0708-636472
Mats Nilsson, HR 0730-428400
Varmt välkommen med din ansökan till oss på Stiftelsen Linden!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-31
E-post: mats.nilsson@stiftelsenlinden.se

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Personalsamordnare".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Stift Linden
Vretsta poppelgård 1 (visa karta)
643 91  VINGÅKER

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Stiftelsen Linden

Kontakt
VD
Susanne Mulder
susanne.mulder@stiftelsenlinden.se
070-8636472

Jobbnummer
8276553

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stift Linden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stift Linden: