Stena Line söker en Duty Manager för fraktcheck in i Göteborg

Stena Line / Företagsförsäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsförsäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stena Line i Göteborg, Borås, Trollhättan, Varberg, Lidköping eller i hela Sverige

Vill du vara med och förvandla Europas främsta färjerederi? Stena Line är mitt uppe i ett spännande förändringsarbete som sträcker sig över hela verksamheten, där vi utvecklar vårt sätt att möta både affärsbehoven och våra kunders förväntningar när det gäller digitalisering. Vårt mål är att vara ett verkligt innovativt företag med framtiden i sikte. Vi vill bli ett ännu mer kundfokuserat, digitalt och hållbart företag som är attraktivt för både kunder, anställda och partners.

Rollbeskrivning

I rollen som Duty Manager för fraktcheck in är du ansvarig operativ ledare för avdelningens arbete på Masthugget och Majnabbe. Du är också ansvarig för bilincheckningen på Masthugget. Du jobbar med två team som består av sammanlagt 10 heltidsanställda medarbetare samt en pool av deltidsanställda.

I din roll som Duty Manager samarbetar du till stor del med övriga Teamledare/Duty Managers inom region Danmark samt med andra operationella avdelningar såsom kaj och fartyg. Du rapporterar till Customer Service Manager.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Leda och fördela arbetet
• Vara operativ i det dagliga arbetet avseende fraktcheck-in och bilincheckningen
• Bemanningsplanering/Schemaläggning
• Personalärenden
• Medarbetar- och Lönesamtal
• Övriga vanligt förekommande administrativa uppgifter

Vem är du?

Vi tror att du som söker till tjänsten som Duty Manager Fraktcheck in har:
• Minst tre års arbetsledarerfarenhet
• Gillar att arbeta operativt i verksamheten
• Erfarenhet som resesäljare och/eller fraktbokare
• Erfarenhet inom transport/logistik och turism/service och/eller ledarskapsutbildning är meriterande
• God datorvana med kunskap i Office-paketet är ett krav
• Goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande är kunskap i danska/tyska
• Ett självgående driv, bekväm med att fatta snabba beslut
• Lätt för att samarbeta och har inget emot att växla mellan olika arbetsmoment
• Tidigare arbete med Quinyx är klart meriterande

Publiceringsdatum
2018-12-10

Så ansöker du
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med provanställning i 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten innebär visst skiftarbete även om grunden idag är måndag-fredag.

Du är varmt välkommen med din ansökan senast den 26 december 2018. Rekryteringsprocessen pågår dock löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Kontakt
För frågor kring tjänsten kan du kontakta:
Iréne Sahlin, Customer Service Manager, 031-85 82 81, irene.sahlin@stenaline.com

För frågor kring rekryteringsprocessen kan du kontakta:
Åsa Westher, HR Business Partner, 031-85 87 41, asa.westher@stenaline.com

Varaktighet, arbetstid
Skift 100%

Ersättning
Saknad information

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stena Line

Adress
Stena Line
Emigrantvägen 20
41327 Göteborg

Kontorsadress
Emigrantvägen 20

Jobbnummer
4502355

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stena Line

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stena Line: