Statens inköpscentral söker förvaltare inom varu- och tjänsteomr

Kammarkollegiet / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av offentlig upphandling av varor och tjänster och är intresserad av avtalsförvaltning?

Vi är 20 medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling. Vi fortsätter att växa och söker nu en ramavtalsförvaltare till enheten för ramavtalsförvaltning.

Publiceringsdatum
2018-12-20

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att förvalta upphandlade ramavtal vilket innebär kontakt med både myndigheter och leverantörer för att ge stöd samt genomföra avtals- och leverantörsuppföljningar. Du deltar även i förstudiearbete och upphandlingsprojekt. Dessutom informerar och ordnar du seminarier inom dina avtalsområden.

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar avtal inom ett 40-tal avtalsområden med över 700 leverantörer. Vi förvaltar fler än 1 900 ramavtal som 2017 omsatte 13,6 miljarder inom allt från möbler och hotell till IT-drift och mobiltelefoner. Vi tillhandahåller samordnade ramavtal för andra myndigheter för att åstadkomma besparingar. Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att ramavtalen blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter.

Är du vår framtida kollega?
Att arbeta på Kammarkollegiet innebär att du får ett stort eget ansvar och möjlighet till personlig utveckling. Vi ser att du har ett stort engagemang för offentlig upphandling och avtalsförvaltning och vill stödja avropande myndigheter och leverantörer.

Vi söker dig som har:

• universitets-/högskoleexamen inom ekonomi, juridik, statsvetenskap eller annan relevant utbildning,
• flerårig praktisk erfarenhet av offentlig upphandling, samt
• god kunskap om LOU.

Meriterande

• erfarenhet av avtals- och leverantörsuppföljning och
• goda kunskaper i engelska.



Som person är du strukturerad, serviceinriktad och kommunicerar väl, både skriftligt och muntligt. Du är också van att tala inför både större och mindre grupper och kan förmedla komplexa uppgifter på ett lättförståeligt och pedagogiskt sätt. Du har lätt för att skapa goda relationer och har en god samarbetsförmåga. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan inklusive CV och personligt brev, via www.kammarkollegiet.se/karriär senast den 20 januari 2019. Märk din ansökan 222-10440-18.

Kontakt
Zofia Sola, enhetschef, telefon 08-700 07 48, 070-891 65 30
Karin Edstrand, SACO-S, telefon 08-700 08 48
Hanne Konradesen, ST, telefon 08-700 07 88.

Övrig information
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.



Läs mer på : www.kammarkollegiet.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218
10315 Stockholm

Kontorsadress
Box 2218

Jobbnummer
4523285

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: