Stadsbyggnadskontoret söker administratör till ekonomienheten, 1

Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Stadsbyggnadskontoret planerar för ett framtida Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden. Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret har ca 350 anställda och vi sitter centralt på Kungsholmen med ca tio minuters gångavstånd till Stockholms central. Förvaltningens verksamhet genomsyras av värdeorden professionell, lösningsorienterad, helhetssyn och arbetsglädje.



Arbetsplatsbeskrivning

Stadsbyggnadskontoret planerar för utvecklingen av Stockholm på uppdrag av stadsbyggnadsnämnden.

Vi arbetar med stadsplanering såväl översiktligt som på detaljnivå, bygglov, stadsmätning, fastighetsbildning och bostadsanpassning. Stadsbyggnadskontoret har ca 350 anställda. Ekonomifunktionen ingår i kontorets administrativa avdelning tillsammans med HR, IT och förvaltningens arkiv och registratur och har ett kontorsövergripande uppdrag att leda och stödja avdelningarna i arbetet med verksamhetsplan och budget. Enheten, som består av ca 12 medarbetare, utgör även ett stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i frågor rörande upphandling och inköp. Till enheten söker vi nu en administratör som ska vara med och stödja verksamheten. Tjänsten är en visstidsanställning, initialt på 1 år.

Publiceringsdatum
2021-12-29

Dina arbetsuppgifter
Som administratör vid ekonomienheten har du en varierad roll och arbetar kontorsövergripande med administrativa arbetsuppgifter. Du konterar leverantörsfakturor och arbetar med fakturering i kontorets försystem samt är behjälplig med att svara på fakturafrågor från kunder via telefon och mail. Utöver detta arbetar du med inscanning av bygglovsärenden gentemot bygglovsavdelningen på Stadsbyggnadskontoret. Som administratör är du även ansvarig för administrationen kring bilpooluthyrningen samt är samordnare av el-cyklar. Du hanterar förvaltningens SL-kort samt sorterar underlag för kvitton. Som administratör ansvarar du även för ekonomienhetens post.

Då du är placerad vid ekonomiavdelningen kan även andra administrativa uppgifter komma att ingå i rollen.

Kvalifikationer
Du har:

- en för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom administration eller ekonomi
- aktuell dokumenterad erfarenhet av att arbeta i en serviceinriktad och administrativ roll där du har stöttat chefer och kollegor internt
- mycket goda kunskaper i Office-paketet
- erfarenhet av Agresso eller annat ekonomisystem

Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation och har goda kunskaper om de regelverk som styr kommunal verksamhet.

Vi ser även gärna att du har erfarenhet av att arbeta med någon typ av ärendehanteringssystem, gärna Public 360. Har du tidigare erfarenhet av, och goda kunskaper i, Agresso och Excel ses även det som starkt meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande personliga egenskaper:

Du är noggrann, strukturerad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ställer höga krav på din förmåga och vilja att självständigt driva ditt arbete framåt med stort fokus på kvalitet. Vi tror att du är en person som är utåtriktad, proaktiv och som har lätt att lära dig nytt. Du trivs med många kontaktytor, är lyhörd och har en mycket god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift och kan anpassa din kommunikation utifrån målgruppen. Vidare är du serviceinriktad och flexibel, med god förmåga att snabbt ändra ditt synsätt och se möjligheter i förändringar. Du har en hög personlig mognad och genom gott omdöme förhåller du dig professionell i ditt arbete.

Välkommen med din ansökan!

Övrig information
Vi erbjuder dig en inspirerande och lärande arbetsplats där du får goda möjligheter att utvecklas och lära nytt.

Som medarbetare hos oss på Stadsbyggnadskontoret kan vi erbjuda:

- utvecklande och självständiga arbetsuppgifter
- kompetenta och kreativa kollegor
- flexibel arbetstid
- friskvårdsbidrag/friskvårdstimme och andra rabatter på olika aktivitetsmöjligheter

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
39,50. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning till

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/7549".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stadsbyggnadskontoret, Administrativa avdelningen, Ekonomienheten

Kontakt
Sohail Badami
08-508 274 38

Jobbnummer
6215318

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: