Stadsarkitekt/sektionsledare på samhällsbyggnadsförvaltningen

Ludvika kommun / Arkitektjobb / Ludvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arkitektjobb i Ludvika, Smedjebacken, Ljusnarsberg, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ludvika kommun i Ludvika, Borlänge, Leksand eller i hela Sverige

Samhällsbyggnadsförvaltningen består av fyra verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kommunens fastigheter, samhällsplanering, projektering, exploatering tillsammans med myndighetsfrågor rörande bygglov, miljö och hälsa samt bostadsanpassning.

Publiceringsdatum
2017-09-15

Dina arbetsuppgifter
Stadsarkitekt för Ludvika kommun med övergripande ansvar för kommunens detaljplanering. Du ska leda verksamheten i detaljplaneringssektionen, fördela arbetet, följa upp tidplaner, beställa konsultuppdrag inom området. Du kommer också att vara delaktig i budgetarbetet. Övergripande ansvar över gestaltningsfrågor, delaktighet och projektledning i diverse utvecklingsprojekt. Du är drivande i dessa frågor. Arkitektoniskt rådgivande till förvaltningens bygglovsektion och myndighetsnämnd, samt till kommunens övriga förvaltningar som driver utvecklingsprojekt.

Som sektionsledare är du direkt underställd planeringschefen, men har inget personalansvar utan bara ett samordningsansvar.

Kvalifikationer
Du har arkitektexamen från universitet eller högskola. Du har kunskaper och erfarenhet från detaljplanering och översiktlig planering. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att driva utvecklingsfrågor och kunskaper om plan- och bygglagen.
Du behöver vara en person som tar egna initiativ och är van med och tycka om att arbeta både självständigt och i grupp med med olika kompetenser för att nå bra resultat.

Som stadsarkitekt behöver du vara bra på att kommunicera och uttrycka dig väl på svenska, såväl i tal som i skrift. I din roll behöver du även ha ett serviceinriktat förhållningssätt då arbetet innebär kontakt med politiker, exploatörer, allmänhet och andra myndigheter.

Du är utåtriktad och social i yrkesmässiga sammanhang och har en god vana och förmåga att framföra ärenden offentligt.

Du är även duktig på, och orädd inför, att beskriva arkitektoniska värden och de motiv som ligger bakom ställningstaganden.

Du har ett långsiktigt strategiskt tänkande och du förstår helhet och samband inom arkitektur och stadsbyggnad.

Du är tydlig, lyhörd och pedagogisk och du har förmåga att inspirera och skapa delaktighet i utförande- och utformningsfrågor.

Du har vana att driva projekt och har en nyfikenhet på utveckling, nya arbetssätt och arbetsmetoder.

Tidigare erfarenhet av ledningsarbete ser vi som positivt.
Meriterande är det om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation med liknande uppdrag.

B-körkort är ett krav.

Tillgång till egen bil erfodras
Nej

Anställningsvillkor
Heltid, dagtid, tillträde enligt överenskommelse

Kontaktperson för detta jobb
Samhällsplanerare Anna Lindberg, 0240-86349

Planeringschef Louise Nordström, 0240-86793

Bygg- och miljöchef Åsa Lidqvist, 0240-86261

Facklig kontaktperson
Torkel Berg SA, 0240-86136

Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 15 oktober 2017. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi undanber oss försäljning av rekryteringsstöd.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Lämna löneanspråk

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ludvika kommun

Adress
Ludvika kommun
Carlavägen 24
77182 Ludvika

Kontorsadress
Carlavägen 24

Jobbnummer
3700207

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ludvika kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ludvika kommun: