SPP söker en ny lagspelare i rollen som säljstöd

S&C Bemanning Göteborg AB / Kontorsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Härryda eller i hela Sverige

Om företaget
Vi är inte vilket bolag som helst. På World Economic Forum i Davos blev vi nyligen utsedda till världens andra mest hållbara bolag av Corporate Knights. Vi är därmed världens mest hållbara försäkringskoncern. Vi är stolta över att arbeta på SPP/Storebrand och söker nu flera modiga vägvisare som vill vara med på resan!

Vill du vara med på denna spännande och utmanande resa? Vår omvärld och därmed marknad förändras allt snabbare. Vi ser en ökad konkurrens, prispress och ökad grad av digitalisering som förändrar invanda kundbeteende och samtidigt utmanar vårt sätt att agera. Samtidigt ser vi ett kraftigt ökat behov av vårt kunnande. Både ur ett företags- och individperspektiv. Enkelt, prisvärt och hållbart är våra ledstjärnor och svar för att möta dessa utmaningar. I denna marknad har SPP en klar ambition att bli den ledande aktören. Nu söker vi en person till SPP i Göteborg som kan vara med och förverkliga denna ambition, och som brinner för att få våra kunder och övriga samarbetspartners att uppleva att vi menar allvar med den.

Dina arbetsuppgifter
Som koordinerande Säljstöd, på kontoret i Göteborg, bistår du med stöd till både Säljare Företag och Säljare Individ. Vi är 10 kollegor som arbetar i team vilket innebär att du ingår i det starka team som stöttar och supportar såväl våra företagskunder som individkunder. Arbetet utformas och planeras i samråd med Försäljningschefen och Säljarna i teamet. I arbetet ingår daglig kundkontakt med befintliga kunder till SPP. Centralt i kontakten med kunder är service, rådgivning och att fånga upp köpsignaler. Du förväntas vara med i planering och genomförande av kundaktiviteter och events. I uppdraget ligger att se till att kundarbetet följer SPPs övergripande målsättningar, strategier och riktlinjer. Ansvaret spänner över hela SPPs erbjudande avseende produkter och tjänster. Du bidrar också aktivt till de dagliga göromål som finns på kontoret för att SPPs verksamhet i Göteborg skall fungera på bästa sätt. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är vardagar kl. 8-17 med möjlighet till flex.

Du ansvarar för att bistå Säljare Företag samt Säljare Individ, och våra kunder, med stöd enligt nedan:

• Stor variation av administrativa och koordinerande aktiviteter gentemot kollegor och kunder såsom skapa offerter, kundfrågor, produktfrågor etc.
• Delaktighet i planering och genomförande av kundaktiviteter och events
• Försäkringsändringar (innehåll, adresser, personer etc )
• Blanketter, guida, hitta och fylla i
• Bevakning (handlingar, rätt ifyllt, säga upp försäkring, flyttärenden, beståndsöverlåtelser osv)
• VISI - pensionsöversikt
• CRM - uppdaterade systemet löpande med information

Din profil
I denna roll värdesätter vi mycket god samarbetsförmåga och att du är en prestigelös teamspelare som sätter "laget för jaget". Andra viktiga egenskaper som är avgörande för att lyckas är att du är lyhörd, engagerad och modig. Du har ett positivt och framåtriktat arbetssätt och är förtroendeingivande. Du har erfarenhet inom försäljningsorganisationer och har förmågan att kunna driva ärenden från start till mål och du har intresse/förståelse för kundens situation. Du har god kommunikativ förmåga skriftligt och muntligt och kan hantera digitala hjälpmedel såväl på kontor som ute hos kund.

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från liknande roll. Det är meriterande om du har erfarenhet från försäkringsbranschen och företrädesvis inom området pension. Har du relevant IFU Diplom eller motsvarande är det också meriterande. Det viktigaste är trots allt att du förstår och har kunskap inom allmän pension och tjänstepension.

Ansökan
SPP samarbetar i denna rekrytering med Söder & Co. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos hemsida www.soderco.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan redan idag. Sista dag för ansökan är 2017-06-25. Tjänstens tillträde är så snart som möjligt med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Lina Friberg på 0760-502057 eller Niklas N Ekeblad på 0733-434111. Välkommen med din ansökan!

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Vi hjälper organisationer med kompetensförsörjning och vi hjälper människor att utvecklas. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-05-23

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 2483
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lina Friberg 0760-502057

Företag
S&C Bemanning Göteborg AB

Adress
S&C Bemanning Göteborg AB
Johan På Gårdas gata 5A
41250 Göteborg

Kontorsadress
Johan På Gårdas gata 5A

Jobbnummer
3515043

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från S&C Bemanning Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos S&C Bemanning Göteborg AB: