Spelinspektionen söker en HR-handläggare
Spelinspektionen / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Strängnäs,
Knivsta,
Enköping,
Eskilstuna,
Nykvarn eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Spelinspektionen i Strängnäs Spelinspektionen är en statlig myndighet under Finansdepartementet och finns i Strängnäs. Vår uppgift är bland annat att verka för att spelmarknaden i Sverige bedrivs på ett lagligt och säkert sätt.
Spelinspektionen söker en HR-handläggare
Den 1 januari 2019 infördes ett licenssystem och en spelmarknad i konkurrens i Sverige. Vill du vara en del av Sveriges nya Spelmyndighet och vara en del i arbetet med den fortsatta utvecklingen av Spelinspektionen. Vi söker nu en HR-handläggare till avdelningen för Verksamhetsstöd.
Vi sitter i moderna och trevliga lokaler med fem minuters promenad till Strängnäs resecentrum. Med tåg tar det knappt 50 minuter till Stockholm och ca 18 minuter till Eskilstuna.
Tjänsten som HR-handläggare kommer att vara placerad på avdelningen för Verksamhetsstöd, som bland annat hanterar frågor inom ekonomi, HR, IT, registratur, växel och säkerhet. Avdelningen är ett stöd till övriga avdelningar och enheter på myndigheten.
Dina arbetsuppgifter kommer att innebära att du får arbeta inom flera områden. Exempel på arbetsuppgifter är att ta fram och uppdatera planer, policyer, riktlinjer och andra dokument för verksamheten. Du kommer även att delta i arbete med kompetensförsörjning, arbetsmiljö, rekryteringar samt skriva underlag till anställningsbeslut, ledigheter och andra förekommande beslutsunderlag samt arbeta med frågor om pensioner och försäkringar. Även övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom HR-området eller annan utbildning eller erfarenhet som vi bedömer som likvärdigt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat statligt med arbetsuppgifter som beskrivs ovan.
Som person ska du ha en bra känsla för service, vara ansvarstagande, kunna arbeta självständigt samtidigt som du ska ha en bra förmåga att samarbeta. Du ska ha en god administrativ förmåga och kunna planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du ska även ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att bidra till en god och trevlig arbetsmiljö.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Spelinspektionen eftersträvar mångfald ur alla aspekter.
Frågor om tjänsten besvaras av tf. avdelningschef Katarina Andersson, 0152-650 153. Fackliga representanter på Spelinspektionen är Elisabet Sente (SACO), 0152-650 149 och Eva-Britt Öberg (ST), 0152-650 148.
Är du intresserad av att arbeta hos oss? Skicka då din ansökan med personligt brev och CV till
registrator@spelinspektionen.se. Märk ansökan med
Dnr 20Si1109. Ansökan ska vara oss tillhanda senast 15 maj 2020.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Publiceringsdatum2020-04-22Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-05-15
AdressSpelinspektionen
Finningevägen 54 B
64523 Strängnäs
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "20Si1109".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Spelinspektionen (org.nr 202100-3310)
Finningevägen 54 B (
visa karta)
645 23 STRÄNGNÄS
Ansökan E-post:
registrator@spelinspektionen.se Jobbnummer 5198445
Observera att sista ansökningsdag har passerat.