Speciallärare/specialpedagog till Norrbackaskolan grundsärskola
Sundsvalls kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen / Speciallärarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen i Sundsvall Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltnings mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.
Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.
Norrbackaskolans är en grundsärskola med inriktning ämnesområden (träningsskola). De flesta av våra elever har flerfunktionsnedsättningar och saknar ett verbalt språk. Sedan två år har vi varit i nya stora anpassade lokaler i Nacksta. I dag har vi fem klasser med totalt 23 elever från årskurs 1-9. Vi har förskola och fritidshem som är anpassade utifrån vår verksamhet. Vi har en hög personaltäthet med flera specialfunktioner.
Vi är en skola som vill ligga i framkant och vi erbjuder dig ett spännande arbete där vi har utarbetade metoder för både elever/barn och personal. Att vara flexibel och tycka om att arbeta i team "laget före jaget" är viktigt i vår verksamhet.
Vi erbjuder dig
Ett omväxlande och stimulerande arbete där du kan göra skillnad. Att få arbeta i ett lärarlag som utvecklar verksamheten och håller sig uppdaterade samt t.ex. skapar årshjul, LPP m.m. tillsammans.
Publiceringsdatum2022-05-25ArbetsuppgifterAtt arbeta som speciallärare eller specialpedagog i vår verksamhet innebär att vara en professionell partner till våra elever i deras olika lärmiljöer. Det är viktigt för vår verksamhet och våra elever utifrån att de är partnerberoende både i sin kommunikation och motorik.
Vi söker dig som vill arbeta på en grundsärskola som:
• Ser personalen som ett stöttande och utvecklande team med höga förväntningar på sina elever, med ambition att ligga i framkant vad det gäller elevernas delaktighet i olika lärmiljöer.
• Har en personalgrupp som bl.a. ser glädje, lyhördhet, flexibilitet och kommunikation som styrkor och som har fått flera utmärkelser för sitt arbete.
• Är stolt över sin verksamhet och som gärna delar med sig av sina kunskaper genom att t.ex. ta emot studiebesök, föreläsa, arbeta i projekt, dela med sig på sociala medier m.m.
• Arbetar tvärprofessionellt med bl.a. skolans musikhandledare och fysioterapeut som finns på skolan på heltid.
• Som lägger stor vikt vid elevernas möjlighet till kommunikation med AKK (Alternativ
kompletterande kommunikation) som PODD, Tassels, stödtecken och ögonstyrning.
• Har en tydlig målsättning med sin verksamhet som utmanar och utvecklar dig som pedagog.
• Arbetar utifrån att varje medarbetare är lika viktig för att eleverna ska nå målen.
KvalifikationerDu som söker har utbildning som speciallärare alternativt specialpedagog med inriktning intellektuell funktionsnedsättning.
Att ha någon utbildning inom området AKK (Alternativ Kompletterande Kommunikation) är meriterande.
Du har erfarenhet av att ha arbetat i grundsärskolan eller liknande verksamhet samt erfarenhet av att ha arbetat med olika AKK-verktyg.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat med elever inom grundsärskolans ämnesområden samt om du har erfarenhet av att leda både elever och personal.
Vi förväntar oss att du har förmåga att arbeta självständigt, ta det pedagogiska ansvaret i ett arbetslag, är flexibel och kan ta egna initiativ. Att du har en god samarbetsförmåga och vill ta del av forskning och beprövad erfarenhet inom området för att tillsammans med övrig personal utveckla verksamheten. Att du aktivt deltar i arbetet att fortsätta utveckla den röda tråden mellan förskola, skola och fritidshemmet. Att vara flexibel och tycka om att arbeta i team, "laget före jaget" är viktigt i vår verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.
Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på
www.polisen.se.Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.
Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.
Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken:
https://www.raddning.info/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanst-i-beredskapVarmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde höstterminen.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSundsvalls kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C89820".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)
Arbetsplats Sundsvalls kommun, Barn- och utbildningsförvaltningen
Kontakt Rektor
Gunilla Colldén
070-100 08 01 Jobbnummer 6683167
Observera att sista ansökningsdag har passerat.