SOS International söker en ambitiös och strukturerad Financial C
SOS International AB / Redovisningsekonomjobb / Danderyd
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Danderyd,
Solna,
Sundbyberg,
Lidingö,
Sollentuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SOS International AB i Danderyd,
Stockholm,
Göteborg eller i
hela Sverige SOS International söker en ambitiös och strukturerad Financial Controller / Redovisningsekonom
Har du en bakgrund inom redovisning? Söker du ny utmaning i en affärsnära roll med en blandning av drift och utveckling? Söker du en position där du får möjlighet att påverka? Vill du arbeta i en nordisk miljö i en unik bransch? Då är du den vi söker!
SOS International är Nordens ledande assistansorganisation. Från larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder SOS International akut personlig assistans över hela världen dygnet runt och året om. Den svenska organisationen kommer att utvecklas kraftigt de närmaste åren och där får du en chans att vara med och påverka.
Som Financial Controller / Redovisningsekonom på SOS International är du ett aktivt stöd till både ledning och verksamhet. Du kommer arbeta nära ekonomichefen och hjälpa till att utveckla arbetet på avdelningen.
Vi är en väl fungerade finansavdelning där vi säkerställer trygga och stabila leveranser samtidigt som vi ständigt utvecklas. Det är viktigt för oss att vi bidrar till SOS Internationals konkurrenskraft. Tillsammans med ekonomichefen kommer du att arbeta med årsbokslut, årsredovisning, moms och skattedeklarationer. Vid månadsbokslut ansvarar du för uppföljning av intäktsredovisningen samt reserveringar avseende intäkter och kostnader.I ditt dagliga arbete ingår uppgifter såsom löpande redovisning och fakturering till kund. En viktig del i arbetet är att utveckla processer och rutiner, du kan därför förvänta dig en bred roll samt ett brett kontaktnät i organisationen med syfte att förstå helheten för processerna som påverkar ekonomiavdelningen. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av revisionsarbete eller som ekonomiansvarig.
Du kommer att arbeta med ett härligt team på sex personer och rapportera till ekonomichefen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är kommunikativ, självständig och driven. Du trivs i en internationell miljö och har ett starkt eget driv, är prestigelös och analytisk. Du har några års erfarenhet inom redovisning.
Du trivs i en bred roll där du tar egna initiativ. Du har mycket goda kunskaper i Excel och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har en akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi. Det är en stor merit med en bakgrund inom revision eller som redovisningsansvarig.
Omfattning:
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Start: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan!
Stämmer detta in på dig? Då ser vi fram emot din ansökan! På SOS International finns det goda möjligheter till både utmaning och utveckling. Organisationen strävar efter att vara en mycket attraktiv arbetsgivare där vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär och där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Eftersom SOS International är en nordisk organisation kommer du att ingå i ett nordiskt team.
Välkommen med din ansökan senast den 30 juni. Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden har gått ut. För mer information om tjänsten kontakta Anna Franceschi på
anna.franceschi@sos.eueller HR Generalist Helena Markelund på
helena.markelund@sos.euVaraktighet, arbetstid
Heltid
Publiceringsdatum2020-07-09ErsättningEnligt övernskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSOS International AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare SOS International AB (org.nr 556506-8581)
Arbetsplats SOS International Swedish Branch AB
Jobbnummer 5292764
Observera att sista ansökningsdag har passerat.