Sommarvikariat som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd
Falkenbergs kommun / Socialsekreterarjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla socialsekreterarjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun i Falkenberg,
Laholm,
Hylte eller i
hela Sverige Här i Falkenbergs kommun kan du göra stor skillnad. Vårt jobb är att erbjuda god kommunal service i livets alla skeden. Vi är också med och utvecklar Falkenberg som plats. Vår vision är att vi växer för en hållbar framtid.
Nu är vi på jakt efter dig som vill jobba som sommarvikarie hos oss på Stöd- och försörjningsavdelningen. Här jobbar vi tillsammans med att hjälpa dem som behöver ekonomiskt bistånd eller hamnat i bostadslöshet. I dagens ekonomiska läge är vårt arbete viktigare än någonsin. Vi drivs av att få människor att känna trygghet och framtidstro genom att hjälpa dem till ett liv i självförsörjning. Vi är en del av socialförvaltningens myndighetsavdelning, och hos oss jobbar socialsekreterare, verksamhetsledare, assistenter och enhetschef. Tillsammans är vi 24 personer på enheten.
Det finns många fördelar med att vara anställd i Falkenbergs kommun! Förutom att du får ett viktigt arbete blir du en i gänget bland våra trevliga och stöttande kollegor och får värdefull arbetslivserfarenhet. Det finns också eventuell möjlighet till förlängning under hösten. Vi erbjuder också friskvårdsbidrag och viss möjlighet till distansarbete. För oss är det viktigt att du som arbetar hos oss får ett gott arbetsklimat. Vi utbildar alla våra chefer i Utvecklande ledarskap och vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö.
Intresserad? Då ska du absolut söka.
Publiceringsdatum2023-02-21ArbetsuppgifterSom socialsekreterare stödjer du den enskilde att finna vägar till självförsörjning och till att leva ett självständigt liv samt att pröva rätten till ekonomiskt bistånd under tiden. För att trivas hos oss ska du tycka om att möta olika typer av människor och livssituationer. Du ska vara intresserad av människors grundläggande vardag i kombination med myndighetsutövning.
Enheten arbetar målmedvetet med att säkerställa en såväl professionell och rättssäker myndighetsutövning. Vi arbetar aktivt med digitalisering, såsom att förenkla och digitalisera ansökningsprocessen för ekonomiskt bistånd.
Arbetet förutsätter samverkan både internt inom förvaltningen och externt, med bland annat Arbetsförmedling, Försäkringskassa och kommunens Arbetsmarknadsavdelning.
KvalifikationerVi söker dig som är eller studerar till socionom eller en enligt arbetsgivarens bedömning likvärdig högskoleutbildning, inklusive socialrätt. Det är meriterande om du har yrkeserfarenhet inom socialt arbete. Du ska ha en god pedagogisk förmåga och vara intresserad av motivations- och förändringsarbete. Du ska vara insatt i aktuell lagstiftning och regler kring dokumentation samt ha en god kunskap om hur samhället fungerar. Kunskaper och erfarenheter i MI-baserat arbete är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga och flexibilitet samt att du är strukturerad och ansvarstagande.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Falkenbergs kommun använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen
Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakter från rekryteringsföretag och andra annonsörer.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "3031-23".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Falkenbergs kommun (org.nr 212000-1231)
Kontakt Enhetschef
Jane Stensson
0346-88 52 65 Jobbnummer 7471898
Observera att sista ansökningsdag har passerat.