SoL/LSS-handläggare
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmijöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.
Äldreomsorgen har en budgetomslutning på 415 miljoner och 900 anställda. Verksamheten omfattar särskilt boende - äldreboende, demensboende och korttidsboende samt ordinärt boende - hemtjänst, dagverksamhet och anhörigcenter. Utöver detta finns en rehabiliteringsenhet. Alla anställda har idag önskad tjänstgöringsgrad och kompetensutvecklingsprojekt pågår för att öka graden av adekvat utbildning hos samtliga anställda.
Vi har och har haft en längre tids frånvaro på vår enhet och söker dig som vill arbeta med ett glatt och engagerat team på ca 20 personer.
Vårt ansvar på enheten är myndighetsutövning för kommunens äldre och personer med funktionsnedsättning, boendesamordning och systemförvaltning.
Vi förutsätter att du delar våra grundläggande värderingar; entusiasm, ansvarstagande och engagemang. Vi eftersträvar mångfald bland våra medarbetare med tanke på kön, ålder, etnicitet m.m.
Publiceringsdatum2014-12-04ArbetsuppgifterSom handläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innebär en nära dialog med personer som ansöker om insatser samt deras företrädare. Ett nära samarbete med samarbetspartners och de som verkställer insatserna.
KvalifikationerDu har en högskoleexamen från socionomprogrammet, sociala omsorgsprogrammet eller likvärdig utbildning. Det krävs goda kunskaper i gällande lagstiftning och en merit om du har erfarenhet av utredning, bedömning och beslut. Du ska ha god datorvana och en stor förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt.
Som person är du strukturerad, analytisk, har god samarbetsförmåga och hög flexibilitet. Du kan arbeta självständigt och även i grupp. Du bör även vara en person som tycker om problemlösning och kan ta egna initiativ eftersom arbetet är omväxlande och kräver stort eget ansvar.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete och ett trevligt team att arbeta i. Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Vikariatet som SoL/LSS-handläggare kan eventuellt omvandlas till en tillsvidareanställning. Tidsbegränsad anställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-12-19
Ange följande referens när du ansöker: 135-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktInger Leonardsson, Handläggningschef 026-24 15 93
inger.leonardsson@sandviken.seSara Johansson-Kindberg, SSR 026-24 17 09
sara.johansson-kindberg@sandviken.seFacklig kontaktTanja Elfström, Vision 026-24 11 00
tanja.elfstrom@sandviken.seFöretagSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressSandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN
Kontorsadress81180 Sandviken
Jobbnummer 2090666
Observera att sista ansökningsdag har passerat.