Söker du efter en ny utmaning i din Account Manager-karriär?

TeleCenter i Bygdeå AB / Säljarjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeleCenter i Bygdeå AB i Umeå, Robertsfors eller i hela Sverige

Tyngdpunkten av arbetet riktar sig mot att ha ansvar över Telecenters befintliga och nya kunder där du ansvarar för kundnöjdhet, merförsäljning och lönsamhetsutveckling. I rollen ingår även att utveckla våra partnersamarbeten. Du bidrar även till att ta fram budgetförslag, har både operativa och strategiska dialoger och mäter och följer upp av interna och externa mål. Du tar fram aktivitetsplaner/kundplaner för dina kundkontakter Du kommer att driva interna såväl som externa projekt tillsammans med kund och ansvariga.

Vidare kommer du att arbeta med följande arbetsuppgifter:
• Ansvara för långsiktiga kundsamarbeten gällande avtal, budget och uppföljning av mål
• Ansvara för utvecklingen av partnersamarbeten
• Delta i interna och externa möten på strategisk nivå
• Ha kontakt och skapa samarbeten med interna avdelningar hos dina kunder
Tjänsten passar dig som har arbetat med försäljning tidigare och är redo för att arbeta på en både operativ och strategisk nivå. I och med att du blir ansvarig för befintliga kunder kommer fokus ligga på att vårda och utveckla dessa relationer. Telecenter erbjuder dig en varierande vardag där du får arbeta med nya och befintliga kunder inom de flesta branscher. Främst sker kundkontakt över telefonen så därför är det väldigt viktigt att ha eget driv och kunna strukturera sin dag. Vi värdesätter egna initiativ och att man kan jobba självständigt.
Du arbetar med långa säljcyklar så det är viktigt att du trivs med det. Resor kan förekomma i arbetet.

Vi söker dig som
• Har högskole-/universitetsutbildning inom relevant område eller relevant erfarenhet.
• Har arbetat med försäljning/kundvård tidigare
• Har erfarenhet av teknisk försäljning
Det är meriterande om du:
• Har arbetat med försäljning inom B2B
• Arbetat i ett IT-system tidigare
Som person har du ett brinnande intresse för tekniklösningar, kundvård och relationer. Ditt stora målfokus och driv, ansvarskänsla tillsammans med din prestigelöshet kommer att bli din framgång i Telecenter. Du har god struktur och är noggrann i ditt arbete. För att trivas hos Telecenter är du en driven, social och lyhörd person med öga för affärsmöjligheterna samt känner dig trygg i att arbeta ensam i perioder.

Vi är ett Callcenter som funnits på marknaden sedan 1998, företaget startades i Bygdeå men sedan hösten 2012 finns vi i Umeå.

Vi sköter i dag telefonservicen åt ca 900 olika företag, stora och små, runt om i landet. Vi har god renommé på marknaden och allt fler företag anlitar oss för olika typer av telefonpassningar. Vi kan även utför de flesta marknadsuppföljnings- och kundtjänst uppdrag som kan göras på distans.

Vår affärsidé är att vara lyhörd för kundens behov, erbjuda telefonitjänster, marknadsuppföljningar och kundtjänst uppdrag med personlig service och med den modernaste tekniken till företag på svenska marknaden. Vi erbjuder ett personligt alternativ till telefonsvarare, vänteköer med musikslingor, knappval eller röstbrevlådor.

Varaktighet, arbetstid
Anställningen börjar med en provanställning på 6 månader

Publiceringsdatum
2018-11-28

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-28
Ange följande referens när du ansöker: Account Manager

Kontakt
Jens Johansson jens@telec.se 093439500

Företag
TeleCenter i Bygdeå AB

Adress
TeleCenter i Bygdeå AB
Kylgränd 6A
90620 Umeå

Kontorsadress
Kylgränd 6A

Jobbnummer
4480617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeleCenter i Bygdeå AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeleCenter i Bygdeå AB: