Södertörns tingsrätt söker domstolshandläggare
Sveriges Domstolar, Södertörns tingsrätt / Administratörsjobb / Huddinge
2016-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Södertörns tingsrätt söker domstolshandläggare" (publicerad 2017-10-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Södertörns tingsrätt i Huddinge Är du intresserad av rättssäkerhet? Är du en person som bidrar till en bra och positiv arbetsmiljö och vill arbeta i en spännande och händelserik organisation? Då är det här tjänsten för dig!
Södertörns tingsrätt är en av landets största tingsrätter och här arbetar drygt 230 medarbetare. Vi är en öppen och modern domstol och vår verksamhet kännetecknas av kvalitet, enhetlighet och snabb handläggning. Tingsrätten består av sex dömande avdelningar och en administrativ avdelning. Vi söker nu domstolshandläggare till de dömande avdelningarna.
Publiceringsdatum2016-12-03ArbetsuppgifterSom domstolshandläggare erbjuds du varierande och utvecklande arbetsuppgifter i en viktig och spännande verksamhet. Du kommer att ingå i ett arbetslag och tillsammans med framför allt domare, notarier och andra domstolshandläggare kommer du att handlägga mål och ärenden. Dagligen förekommer kontakter med parter, ombud, myndigheter och allmänhet. Arbetet innebär bl.a. att ta emot och registrera handlingar, sköta skriftväxling, planera brottmålsrättegångar, kalla till förhandlingar, föra anteckningar vid rättegångar samt expediera domar. Du kommer även att, efter beslut om delegation, utföra åtgärder självständigt under eget ansvar som t.ex. att förordna offentlig försvarare eller besluta om personutredning.
KvalifikationerVi söker dig som har en utpräglad känsla för service och kvalitet. Du skapar goda relationer till övriga kollegor och bidrar med din kompetens till gruppens gemensamma arbete. För att trivas hos oss behöver du kunna hantera olika uppgifter, människor och situationer och ha förmåga att analysera och lösa problem. Under perioder med hög arbetsbelastning är din förmåga att prioritera och planera ditt arbete extra viktig.
Du har avslutad gymnasieutbildning eller annan utbildning på motsvarande nivå och minst ett års erfarenhet från administrativt arbete. Vi ser gärna att du tidigare har arbetat som domstolshandläggare. Det kan vara meriterande om du har erfarenhet från annat administrativt arbete inom statlig myndighet.
Du är en van datoranvändare och ser dator och e-post som naturliga arbetsverktyg. Vidare uttrycker du dig väl i tal och skrift på svenska. Övriga språkkunskaper kan vara meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Vänligen bifoga följande:
• Gymnasiebetyg eller motsvarande
• Tjänstgöringsbetyg/intyg som styrker efterfrågad erfarenhet
Din ansökan ska bestå av följande uppgifter:
1. För att vi ska kunna göra ett korrekt urval krävs att samtliga efterfrågade fält i din digitala ansökan är ifyllda.
2. I fältet för ditt personliga brev vill vi att du beskriver varför du har sökt anställning som domstolshandläggare och på vilket sätt du kan bidra till domstolens verksamhet.
Till rekryteringsföretag och försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2017-02-01 Sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön Individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-13
Ange följande referens när du ansöker: A567776 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTherése Samuelsson
therese.samuelsson@dom.se 08-561 660 08
Agneta Duvenius
agneta.duvenius@dom.se 08-561 660 17
FöretagSveriges Domstolar, Södertörns tingsrätt
AdressSveriges Domstolar, Södertörns tingsrätt
Björnkullavägen 5 A
14184 Huddinge
KontorsadressBjörnkullavägen 5 A 14184 Huddinge
Jobbnummer 3194155
Observera att sista ansökningsdag har passerat.