Socialt ansvarig samordnare (SAS) till Partille kommun

Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Välkommen till enheten för stöd och utveckling inom vård- och omsorgsförvaltningen! Enhetens arbetsområden omfattar bland annat medicinskt ansvar, socialt ansvar, avgiftshandläggning, ekonomistöd, administration mot nämnd och förvaltningsledning, IT- utveckling och digital transformation. Vi utgör förvaltningens gemensamma stöd- och utvecklingsresurser och arbetar med stödjande och utvecklande uppdrag gentemot verksamheterna, invånare, förvaltningsledning och nämnd. Våra uppdrag innefattar omvärldsbevakning inom våra respektive specialområden och att stödja nämnd, förvaltningsledning och verksamhet i att ta fram analyser, utredningar och underlag för beslut. Med fokus på kärnverksamheten arbetar vi för att ge goda förutsättningar för våra operativa chefer i brukar- och patientnära arbete.

Välkommen till oss!

Publiceringsdatum
2024-08-30

Arbetsuppgifter
Vill du bidra till ett tryggt, kvalitetssäkert och effektivt stöd som nyckelspelare inom ditt område? Som Socialt Ansvarig Samordnare kommer du ha en viktig roll hos oss inom vård- och omsorgsförvaltningen. Du får ett varierande uppdrag med stort utvecklingsfokus inom ditt område.

I ditt uppdrag ingår det att säkerställa god kvalitet och följsamhet till lagar som socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Detta gör du genom att ta fram riktlinjer, bevaka och informera om förändringar i lagar och förordningar. Kvalitetsuppföljning sker genom att återkoppla och redovisa resultat av granskningar och analyser till verksamheten, förvaltningsledning och nämnd.

Vidare kommer du att stödja arbetet med kvalitetsutveckling inom ramen för SOSFS 2011:9 och annan tillämplig lagstiftning. Däri ingår exempelvis att utreda rapporter om missförhållanden enligt lex Sarah bestämmelserna i SOL och LSS samt granska allvarliga avvikelser. Du är också ett coachande och lärande stöd till verksamheterna i deras uppföljnings- och utvecklingsarbete samt har en central roll i förbättringsdialoger.

En annan del i uppdraget är att finnas med i projektarbeten som specialist eller ha egna utredningsuppdrag. Du kommer också föredra ärenden i vård- och omsorgsnämnden samt hålla utbildning och föredrag för personal. Du arbetar tillsammans med och har stöd i kollegor som MAS (medicinskt ansvarig sjuksköterska), MAR (medicinskt ansvarig för rehabilitering) och utvecklingsledare på avdelningen.

Arbetstiden är företrädesvis förlagd under kontorstid, men kvällstjänstgöring förekommer i samband med nämndmöten.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen och har du Göteborgsregionens utvecklingsprogram för SAS med dig i ryggsäcken är det positivt. Alternativt söker vi dig med annan relevant högskoleutbildning såsom socialt arbete eller beteendevetenskap och som har en gedigen erfarenhet inom nämndens verksamhetsområde samt god kännedom om systematiskt förbättringsarbete.

För uppdraget krävs det att du har flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom det sociala området samt gedigen erfarenhet av utvecklings- och utredningsarbete. Du behöver ha god kunskap och erfarenhet av aktuell lagstiftning samt av att arbeta med kvalitetssäkring som styr verksamheterna inom nämndens ansvarsområde. Har du erfarenhet av både myndighetsutövning och verkställighet inom äldreomsorg och/ eller funktionsstöd är det positivt.

Vi söker dig med fokus på lösningar och möjligheter utifrån verksamhetens behov och förutsättningar, och som kan balansera detta med lagstiftningens krav. Du har en god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift, där du uttrycker dig pedagogiskt och på ett enkelt och tydligt vis bidrar med kunskap och lärande i komplexa ärenden och processer. Vidare behöver du ha en god strategisk förmåga där du kan se helheten och analysera komplexa situationer, information och data.

Vi på stöd-och utvecklingsavdelningen strävar efter att arbeta tillsammans, oavsett funktion, för att stötta och stärka linjeorganisationen som ska bidra till mervärde för den vi är till för. Hos oss kan du göra skillnad, utvecklas och ha roligt på samma gång.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "24/213".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Kontakt
Avdelningschef Stöd och Utveckling
Christin Hannu
031-7929681

Jobbnummer
8869521

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Vård och omsorgsförvaltningen: