Socialsekreterare till våra ensamkommande flyktingbarn
Salems kommun / Administratörsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem,
Botkyrka,
Södertälje,
Stockholm,
Österåker eller i
hela Sverige Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Publiceringsdatum2016-02-23Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare handlägger du våra ensamkommande flyktingbarn i ett nära samarbete personalen på våra HVB hem för ensamkommande flyktingbarn och i samarbete med flyktingbarnens godemän eller särskilt förordnade vårdnadshavare.
Du utreder barnens behov och beslutar om och tillsätter insatser till stöd och hjälp. Du arbetar nära barnen och HVB personalen på boendet och följer att barnen får tillgång till utbildning, sjukvård, stimulans, integration, positiva fritidsintressen och att barnen finns i ett gott socialt sammanhang.
Salems kommun har ökat mottagandet av ensamkommande flyktingbarn och vi är måna om att mottagandet ska ske med hög kvalitet.
Du kommer tillhöra Familjeenheten som består en gruppledare som arbetsleder, handleder och stödjer enhetens socialsekreterare i vardagen. Enheten består också av mottagande socialsekreterare, utredande socialsekreterare 0-20 år, familjerättssekreterare, familjehemssekreterare och administrativ assistent.
Du kommer att samverka med externa och interna samarbetspartners och arbeta förebyggande.
KvalifikationerSocionomexamen eller utbildning arbetsgivaren finner likvärdig. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.
Du ska ha kunskap inom relevant verksamhetsområde och kunskap om gällande lagstiftning.
God datorvana samt goda kunskaper i svenska språket både skriftligt och muntligt, då det ställs krav på dokumentation och utredningssamtal. Övriga språkkunskaper är meriterande.
Det är önskvärt med utbildning och/eller kunskap om samtalsteknik. Du ska ha ett intresse för andra människor och vara intresserad av mötet med dem.
Körkort är meriterande.
Tjänsten ställer krav på en trygg och stabil personlighet.
Anställningsvillkor
Tillsvidare
Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Sista ansökningsdatum: 2015-09-10
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Strandberg, Verksamhetschef
carina.strandberg@salem.seFöretagSalems kommun
AdressSalems kommun
Rönninge
14480 Rönninge
KontorsadressRönninge
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2687074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.