Socialsekreterare till missbruksenheten

Falu kommun / Administratörsjobb / Falun
2019-05-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till missbruksenheten" (publicerad 2021-12-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falu kommun i Falun, Borlänge eller i hela Sverige

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar "Balans i livet". Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena - hur människor mår, blir bemötta och kan växa - eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Välkommen till missbruksenheten!

Vill du ha en härlig chef, trevliga kollegor och ett viktigt samt givande uppdrag? Nu söker vi två nya medarbetare till vår missbruksenhet. Missbruksenheten ansvarar för myndighetsutövning som att hantera anmälan/ansökan, yttranden, utredning, bedömning, beslut och samordning av insatser samt uppföljning av beslutade insatser. Målgruppen är personer från 18 år.

Det bästa i jobbet är att se personer göra en livsomvälvande förändring i sina liv. Vårt gemensamma uppdrag är både viktigt och givande. Vi arbetar i ett nära samarbete med socialrådgivarna på rådgivningsenheten, vilka vi även delar chef med. Vi söker dig som vill ha ett stimulerande, roligt arbete, friskvårdspeng, möjlighet att semesterväxla och handledning.

Publiceringsdatum
2019-05-23

Dina arbetsuppgifter
Enheten ansvarar för myndighetsutövning som att hantera anmälan/ansökan om insatser, yttranden, utredning, bedömning, beslut och samordning av insatser samt uppföljning av beslutade insatser.

Som socialsekreterare kommer du då i huvudsak att utreda enskilda individers behov av insatser utifrån missbruk/beroendeproblematik jml SoL men även LVM och LVU. Socialstyrelsens nationella riktlinjer inom området är vägledande avseende utredningsmetoder och insatser som beviljas.

I arbetet ingår samverkan med övriga verksamheter inom förvaltningen. Vår egen rådgivningsenhet är en viktig del i de insatser vi beviljar och vi har ett tätt samarbete för att få till rätt behandlingsinsatser för våra klienter, samt med externa huvudmän t ex Landstinget.

Kvalifikationer
• Socionomutbildning eller annan beteendevetenskaplig högskoleutbildning som av arbetsgivare bedöms som likvärdig

• B-körkort

Dina personliga egenskaper
Enheten söker medarbetare som:

• Har en kreativ motivationsfaktor som innebär att man kan och trivs med att agera självständigt inom givna ramar.

• Har god struktur och kan anpassa sig till ett varierat arbetstempo.

• Har lätt att skapa goda relationer och kan samarbeta med interna som externa grupper.

• Har god förmåga att ta till sig information skriftligt och muntligt och du tycker att det är kul och viktigt att skriva utredningar med god kvalitet.

• Har en grundläggande känslomässig stabilitet och är trygg i sig själv.

Det är meriterande om du har...

• Kunskap inom motiverande intervju (MI).

• ASI/ADAD.

• Erfarenhet av myndighetsutövning.

• Erfarenhet av arbete med målgruppen.

Socialförvaltningens värdegrund

"Ibland regnar det och då behöver vi skydd av ett paraply. Men så kommer solen fram igen och då klarar vi oss utan paraply."
Så ska vi på socialförvaltningen arbeta - som ett paraply.

Vi finns här när faluborna behöver oss. Vi bemöter dem lika respektfullt som vi bemöter varandra. Vi utgår från människors lika värde och ett respektfullt bemötande. Vi inser vikten av allas delaktighet, vilket syns i vårt engagemang. Vi har alltid barnens bästa i fokus.

Anställningsvillkor
Två tillsvidaretjänster med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att ske löpande. Kopior på betyg lämnas i samband med intervju. Du kommer även vid intervjutillfället att få genomföra ett arbetsprov.

I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Upplysningar

Enhetschef Magdalena Dejke Rantanen, tel. 023-82703

Metodhandledare Jörgen Olsson, tel. 86374

Fackliga företrädare

Christina Johansson, Vision, tel. 023-876 75

Jan Nyberg, SSR, tel. 023-821 67

Kontaktinformation
Magdalena Dejke Rantanen, Enhetschef, MDE01@falun.se

Arbetsplats
Myntgatan 45

791 60 Falun

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.

Ersättning

Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-06
Ange följande referens när du ansöker: 4082879154
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Magdalena Dejke Rantanen MDE01@falun.se

Företag
Falu kommun

Adress
Falu kommun
Falun
79183 Falun

Kontorsadress
Myntgatan 45, 791 60 Falun

Jobbnummer
4817777

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falu kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falu kommun: