Socialsekreterare till Enheten för ensamkommande barn
Falkenbergs kommun, Flykting och Integration / Administratörsjobb / Falkenberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Falkenberg,
Varberg,
Halmstad,
Laholm,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Falkenbergs kommun, Flykting och Integration i Falkenberg Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Enheten för ensamkommande barn i Falkenbergs kommun söker en socialsekreterare som kommer att bilda en arbetsgrupp tillsammans med verksamhetsledaren. Arbetsgruppen kommer att arbeta med utredning och handläggning av ensamkommande barn, uppföljning av insatser samt familjehemsplaceringar.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
Publiceringsdatum2017-08-14ArbetsuppgifterVerksamheten för ensamkommande barn består i dag av boenden belägna strax utanför Falkenberg med målgrupp ensamkommande flyktingbarn i åldern 15-18 år. Våra boenden idag har en grundläggande och mycket viktig roll för ett bra mottagande och för att ge goda förutsättningar för ungdomarnas lärande och integration.
Som socialsekreterare arbetar du med att göra utredningar och uppföljningar enligt SoL och du är den som är ansvarig för all myndighetsutövning kring barnet. Arbetet är ansvarsfullt och omväxlande. Det utförs i nära samarbete med kollegor och med stöd i det dagliga arbetet av verksamhetsledare. Du får regelbunden handledning.
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning. Du skall ha god kunskap om gällande lagstiftning och erfarenhet av utredningsarbete gällande barn och ungdom. Tidigare erfarenhet av arbete i familjehemsgrupp är en merit.
Då enheten använder BBIC som arbetsmetod är erfarenhet av arbetsmetoden en fördel. Som person vill vi att du är kommunikativ med god förmåga att samarbeta, både internt och externt. Du bör också ha god förmåga att bemöta människor och att se individen utifrån ett helhetsperspektiv. Du förväntas kunna arbeta självständigt, fatta snabba beslut och organisera och planera dina arbetsuppgifter.
Erfarenhet från eller god kännedom av kommunal verksamhet samt flyktingverksamhet är meriterande.
Då du är verksamhetens och kommunens ansikte utåt kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort krävs.
ÖVRIGT
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Falkenbergs kommun tillämpar en rökfri arbetstid.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av befarad övertalig personal.
Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 % Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde januari 2018 eller enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-20
Ange följande referens när du ansöker: 3071-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktElizabeth Rehnström Khaless, enhetschef 0764-964 463
FöretagFalkenbergs kommun, Flykting och Integration
AdressFalkenbergs kommun, Flykting och Integration
Nygatan 34
31180 FALKENBERG
KontorsadressNygatan 34 FALKENBERG
Jobbnummer 3640395
Observera att sista ansökningsdag har passerat.