Socialsekreterare till Ekonomienheten

Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen / Administratörsjobb / Sandviken
2014-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare till Ekonomienheten" (publicerad 2024-07-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen i Sandviken, Gävle eller i hela Sverige

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.

Individ- och familjeomsorgen i Sandvikens kommun ansvarar för omsorg och service, upplysningar, råd och stöd till utsatta barn och deras familjer, familjerättsliga frågor, vård och behandling till personer med missbruks- och beroendeproblematik, ekonomisk hjälp samt annat bistånd enligt socialtjänstlagen.

Verksamheten består av sju funktionsindelade enheter; Barn- och familj 0-12 år, Ungdom 13-19 år, Vuxen, Ekonomi, Familjerätt, Sandvikens familjecenter samt Boende för ensamkommande flyktingbarn. Utöver enheterna finns en central administrativ stab.

Ekonomienheten består av 25 medarbetare. Inom enheten handläggs ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen, bostadssociala kontrakt, förmedling av egna medel och dödsboanmälan. Vi har ett väl fungerande samarbete med interna och externa aktörer inom arbetsmarknadssektorn.

Publiceringsdatum
2014-09-16

Arbetsuppgifter
Vi söker nu socialsekreterare till Ekonomienheten.
Arbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen samt att handlägga ansökningar om bostadssociala kontrakt.

I arbetet ingår att arbeta motiverande och stödjande av individen så att denna når en egen försörjning. Arbetet ställer även stora krav på att kunna samverka med andra både externt och internt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Viktiga egenskaper för tjänsten är att du är en flexibel, strukturerad och stabil person som trivs med att arbeta självständigt i ett högt tempo. Du har även lätt för att fatta beslut och att stå för dessa. Du uttrycker dig bra i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare och av handläggning av ekonomiskt bistånd är meriterande.

ÖVRIGT
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse. .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-10-05
Ange följande referens när du ansöker: 111-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katarina Gröndahl, Enhetschef 026- 24 15 90 katarina.grondahl@sandviken.se

Facklig kontakt
Marianne Andersson, VISION 026/24 18 79 el 24 15 59 marianne.andersson@sandviken.se
Therese Källberg, SSR 026-24 03 54 el. 026- 24 15 59 therese.kallberg@sandviken.se

Företag
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Adress
Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
1998245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Individ- och familjeomsorgsförvaltningen: