Socialsekreterare på barn och familj
Burlövs kommun, Enheten för barn och familj / Administratörsjobb / Burlöv
2016-03-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare på barn och familj" (publicerad 2016-04-20) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Burlöv,
Lomma,
Malmö,
Staffanstorp,
Lund eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Burlövs kommun, Enheten för barn och familj i Burlöv Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.
Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.
Publiceringsdatum2016-03-04ArbetsuppgifterIndivid-och familjeomsorgen söker socialsekreterare till barn och familjeenheten. Tjänsten är tillsvidare som socialsekreterare för barn och ungdom. I tjänsten ingår utredning och uppföljning av insatser. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med inriktning på barn och familj.
I takt med att samhällets komplexitet ökar blir barn och ungas behov av alltmer komplicerad natur. Det ställer höga krav på att myndigheten kan tillhandahålla specialistkompetens samtidigt som generalistkompetens är en nödvändighet på tjänstemannanivå. Enheten har fattat ett aktivt beslut att under 2016 öka barnperspektivet i all sin handläggning och kommer inom ramen för detta att bl.a. erbjuda utbildning både internt och externt kring t.ex. barnsamtal, anknytningsteori m.m.
KvalifikationerVill DU vara med och utveckla socialtjänsten så att vi tillsammans kan möta morgondagens utmaningar?
Vi strävar efter en god introduktion och erbjuder vid behov extern handledning under introduktionstiden, utöver intern nära arbetshandledning. Vi erbjuder också utbildning av hög kvalité både i egen regi, tillsammans med näraliggande kommuner m.m.
Du har socionomexamen.
Du ska ha en förmåga att reflektera, själv och tillsammans med andra, för att kunna hitta snabba, rättssäkra och individuella lösningar.
Du tycker om att arbeta i team med ett gemensamt ansvarstagande samtidigt som du självständigt driver arbetet framåt. Vi ser att du är en lagspelare och att du ser det som självklart att ta del av medarbetares erfarenheter likväl som att dela med dig av dina.
Du är lyhörd i kontakten med andra och du har en naturlig förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och situation utan att förlora din professionella integritet.
Du har en positiv människosyn och ser till individens egna resurser.
Arbetet ställer höga krav både på förmåga till samarbete och självständigt beslutsfattande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav
Erfarenhet av liknande arbete är meriterande.
ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Anställningsintervjuer kommer att ske löpande och tillsättning kan komma att ske innan ansökningstidens utgång.
ErsättningMånadslön
FÖRMÅNER
Friskvårdsbidrag 1000kr
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-31
Ange följande referens när du ansöker: A549381
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Larsson, Enhetschef 040-6256316
Facklig kontaktFacklig företrädare nås via Medborgarservice 040-625 60 00
FöretagBurlövs kommun, Enheten för barn och familj
AdressBurlövs kommun, Enheten för barn och familj
Box 53
23221 Arlöv
KontorsadressKärleksg 6, Medborgarhuset Arlöv
Jobbnummer 2705668
Observera att sista ansökningsdag har passerat.