Socialsekreterare med inriktning försörjningsstöd 100%

Bodens kommun, Socialförvaltningen / Socialsekreterarjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Socialförvaltningen i Boden

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden.

Letar du efter ett spännande och varierande arbete där du har möjlighet att göra skillnad? Då kanske just du är den vi söker!

På socialförvaltningen i Boden har vi den lilla kommunens fördelar med närhet till kollegor, chefer och övriga professioner inom Individ- och familjeomsorgens verksamhet, externa samarbetspartners samt arbetsuppgifter som bidrar med bredd och en helhetssyn.

Individ- och familjeomsorgens teamorganisation består av ett mottagningsteam samt två myndighetsteam med inriktning individ respektive familj samt ett team som består av en samlad öppenvård. Samtliga team arbetar multiprofessionellt, dvs flera olika inriktningar finns representerade och samverkar tätt kring klienten, vilket bidrar till en trygg likväl som utvecklande arbetsmiljö för medarbetarna.

Team Individ består av handläggare med bred kompetens inom socialt arbete i stort samt spetskompetens inom inriktningarna försörjningsstöd, unga vuxna, vuxna med skadligt bruk/beroende, LSS samt socialpsykiatri. Tillsammans med övriga team inom IFO bedriver och utvecklar vi en organisation uppbyggd för att ha den enskilde och familjen i fokus. Hos oss blir du en viktig del i ett multikompetent team på 16 personer som tillsammans utifrån sina olika kompetensområden arbetar med människor som av olika skäl är i behov av vår hjälp. Du blir en del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar vara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Vi är övertygade om att engagerade medarbetare skapar trivsel på arbetsplatsen och goda resultat för medborgarna.

Som anställd på Team Individ har du flextidsavtal och en viss möjlighet att ibland kunna arbeta på distans, kommunen erbjuder också semesterväxling.

Vi uppmuntrar en god balans mellan arbete och fritid och värnar om våra medarbetares hälsa varför vi erbjuder såväl friskvårdstid som friskvårdsbidrag samt fri tillgång till ett välutrustat gym. Arbetstid är mellan 07:45-17:00 bortsett från perioden maj till september då sommartidsavtal gör att arbetsdagen avslutas redan klockan 16:00.

Publiceringsdatum
2022-11-14

Arbetsuppgifter
Arbetet består av socialt utrednings- och förändringsarbete med inriktning försörjningsstöd med målet att den enskilde ska bli självförsörjande. Uppgifterna är omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfulla. Teamets medarbetare är engagerade personer som drivs av att göra skillnad i sitt arbete.

Du får ett nära stöd från kollegor och teamchef i det dagliga arbetet. Du har extern ärende- och processhandledning, regelbundna yrkesträffar med fokus på utveckling. Som nyanställd erhåller du en introduktionsplan anpassad efter dina behov som syftar till att ge dig en trygg inskolning på arbetsplatsen och de verktyg som du behöver i det dagliga arbetet.

Kvalifikationer
Du som söker tjänsten har socionomexamen eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms adekvat. Erfarenhet inom myndighetsutövning är meriterande.

Du är strukturerad och tycker om att samarbeta och samverka och har förmåga att arbeta självständigt och lösningsfokuserat. Du är positiv till utveckling av verksamheten tillsammans med dina kollegor.

Du som söker är en teamspelare", du är ödmjuk och tolerant, kan båda lyssna in och inspirera andra. Ditt arbete präglas av god kvalité, gott bemötande och en hög servicenivå.

Du kommer att arbeta såväl i akuta ärenden som mot planerade mål, vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt med kollegor och chef nära som bollplank i din vardag. Du är bekväm med att ta initiativ och även fatta beslut och driva dina ärenden framåt.

Vi strävar efter en jämn köns- och åldersfördelning och ser styrkan i mångfald. Det är viktigt att du behärskar det svenska språket väl både i tal och skrift. Det är meriterande om du har kunskaper i ytterligare språk och/eller erfarenhet av andra kulturer. B-körkort erfordras.

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2023-01-01 eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bodens kommun, Socialförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1165720".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bodens Kommun (org.nr 212000-2767)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Bodens kommun, Socialförvaltningen

Kontakt
Teamchef
Maria Eriksson
0921-622 28

Jobbnummer
7166312

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Socialförvaltningen: