Socialsekreterare inriktning äldreomsorg

Årjängs kommun, Stöd och omsorg / Administratörsjobb / Årjäng
2025-12-08


Visa alla administratörsjobb i Årjäng, Eda, Arvika, Bengtsfors, Åmål eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg i Årjäng

Årjängs kommun är en stolt tillväxtkommun med framtidstro. Vi antar utmaningar med tillförsikt och mod tillsammans i samverkan. Här finns det utrymme för nya människor och nya idéer att slå rot. Vi som bor, lever, verkar och besöker Årjängs kommun brukar säga att det är nära till allt som betyder något.

Biståndsenheten i Årjäng består av 2,5 handläggare som utreder enligt Socialtjänstlagen (SoL). Biståndsenheten är en del av Individ och familjeomsorgen.

Medarbetarna har tillsammans hög kompetens, bred erfarenhet och stort fokus på att sätta individens behov i centrum. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt, viss möjlighet att jobba hemifrån, tillgängligt ledarskap och härliga kollegor.

Publiceringsdatum
2025-12-08

Arbetsuppgifter
Arbetet som biståndsbedömare innebär att göra kvalificerade utredningar, fatta och följa upp beslut enligt Socialtjänstlagen. I arbetet ingår att genomföra samordnade individuella planer för att kunna ge en sammanhållen vård och omsorg med brukaren i centrum.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som är socionom, innehar examen inom social omsorg eller annan likvärdig högskoleutbildning som är adekvat för arbetsområdet. Arbetet kräver att du är väl förtrogen med främst Förvaltningslagen och Socialtjänstlagen. Utredningsarbete är meriterande, liksom kännedom om målgruppen äldre.

Som person har du en hög personlig mognad där du är trygg, stabil och trivs i en självgående roll, där du har lätt att ta egna initiativ. Du är strukturerad med god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Du bör ha en god samarbetsförmåga och ett professionellt förhållningssätt, då biståndsbedömaren ständigt har kontakter med många olika samarbetspartners.

Du har vidare god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet med arbete i verksamhetssystemet Lifecare är meriterande. Körkort B är ett krav. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kunna utföra vissa arbetsuppgifter som innefattar känslig information kan medarbetare behöva logga in med sin personliga e-legitimation. E-legitimation är en elektronisk identitetshandling som kan jämföras med andra former av legitimation, såsom pass.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2026-01-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "815002".

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Årjängs kommun (org.nr 212000-1835)

Arbetsplats
Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Kontakt
Områdeschef
JENNY SVENDSEN
jenny.svendsen@arjang.se
057314156

Jobbnummer
9632675

Prenumerera på jobb från Årjängs kommun, Stöd och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Årjängs kommun, Stöd och omsorg: