Socialsekreterare inom barn och familj
Fagersta kommun / Administratörsjobb / Fagersta
2016-04-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare inom barn och familj" (publicerad 2018-05-22) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Fagersta kommun i Fagersta Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.200 invånare.
Socialförvaltningen söker till Individ och familjeomsorgen:
Socialsekreterare inom barn och familj, med inriktning på ensamkommande flyktingbarn
Tjänsten är en utökning av befintlig personal
Ref.nr: 89/2016
Tjänsten: Tillsvidare, 100%
Sista dag att ansöka är 2016-05-15
Tillträdesdag: snarast eller efter överenskommelse
Välkommen till en toppen arbetsgrupp och ett meningsfullt arbete !
Vi söker medarbetare som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Vi satsar på kompetensutveckling utifrån dina och verksamheten behov.
Vi vill att hela ditt liv fungerar och är öppna för individuella lösningar utifrån just din livssituation. Vi välkomnar även dig som har pendlingsavstånd och är beredda att hitta lösningar för att underlätta. Blir du vår nästa nöjda medarbetare?
Publiceringsdatum2016-04-27ArbetsuppgifterVid Individ- och familjeomsorgen arbetar idag 26 personer. Som barnhandläggare är Du en del av myndighetsgruppen. Fyra av tjänsterna är med inriktning mot ensamkommande barn och ungdomar. Du har i ditt arbete nära samverkan med kommunens HVB (Hem för vård och boende) samt familjehemskonsulenter. Du utreder barns behov av insatser, följer upp placeringar i familjehem och HVB samt utreder behov av särskilt förordnad vårdnadshavare.
I Fagersta finns möjlighet att arbeta brett, kreativt och förebyggande med hemmaplanslösningar. Du har tillgång till intern och extern handledning. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att tillsammans med arbetsgruppen forma utvecklingen inom avdelningen.
KvalifikationerSocionom eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig. Vi ser gärna att du vill validera dina betyg till behörighet.
Kunskaper och vana att handlägga enligt BBIC
Erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd organisation
Körkort är ett krav.
Du ska vara serviceinriktad och ha en flexibel läggning, då arbetet ofta är förenat med akuta ställningstaganden. Du behöver vara trygg i dig själv samt vara bra på att sätta gränser. Du har en vilja till samarbete, men har också lätt att arbeta självständigt. Du är som person kreativ och ser lösningar framför hinder. Du har en stark egen drivkraft och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig informationVi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Upplysningar
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef, Sari Korpelin, 0223-44267
Processledare för ensamkommande, Diana Selander, 0223-44019
Fackliga företrädare
Vision, Britt-Marie Nohrstedt 0223-44295
SSR, Maria Westerdahl, 0223-44551
Välkommen med din ansökan med meritförteckning.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringhjälp i samband med denna annons.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: 89/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAvdelningschef Sari Korpelin 0223-442 67
Processledare för ensamkommande Diana Selander 0223-44019
Facklig kontaktOrdf Vision Britt-Marie Nohrstedt 0223-442 95
Enhetschef Maria Westerdahl 0223-44551
FöretagFagersta kommun
AdressFagersta kommun
Norbergsvägen 21
73780 FAGERSTA
KontorsadressNorbergsvägen 21
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2809892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.