Socialsekreterare Barn och Unga 13-18 år
Göteborgs Stad , SDF Västra Hisingen / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , SDF Västra Hisingen i Göteborg Västra Hisingen består av Torslanda och Biskopsgården och här bor drygt 53 000 människor med en spännande blandning av olika bakgrund och kultur. I vår stadsdel är vi övertygade om att när invånare och medarbetare får inflytande och känner delaktighet, skapar vi en bättre vardag för alla. Som en av våra 1 700 skickliga medarbetare är du med och utvecklar stadsdelen och ett långsiktigt hållbart Göteborg genom att ge våra invånare service av hög kvalitet. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt.
Publiceringsdatum2019-03-11ArbetsuppgifterVi söker nu en ny medarbetare till vår enhet Barn, unga och familj 1.
Enheten består av tre utredningsteam, ett team som riktar sig till de små barnen 0-12 år. Ett team som riktar sig till ungdomar 13-18 år, och ett team som arbetar med blandad åldersgrupp 0-18 år. Vi har nu en ledig tjänst i vårt ungdomsteam. Varje team består av en 1:e socialsekreterare och sex handläggare. Vi har också en mottagningsgrupp i enheten.
Vi erbjuder mycket administrativ hjälp med en egen administratör på enheten. I stadsdelen finns en stor utförarenhet. Det gör att vi kan arbeta nära våra utförare och utveckla vårt arbete kring barn och ungdomar tillsammans med utförarna. Handledning ser vi som en självklarhet.
Arbetsuppgifterna består av att kartlägga, utreda och bedöma ärenden utifrån risk och skyddsfaktorer och i enlighet med BBiC och gällande lagstiftning. I arbetet ingår möten med barn, ungdomar och familjer, där dokumentation är en viktig del.
Vi har alla eget arbetsrum med möjlighet att ha stora möten i anpassade trevliga samtalsrum. Vi har bl.a. ett samtalsrum och ett väntrum som är inrett av Maskrosbarn och för oss är det viktigt att vi får till ett gott möte med föräldrar och deras barn. Vi är en väl fungerande arbetsplats och vi som arbetar här tycker om att arbeta tillsammans och för stadsdelens invånare. Ett aktivt hälsofrämjande arbete pågår i stadsdelen och vi har egna hälsoinspiratörer på enheten.
Så är du redo för ett utmanade arbete i en trevlig arbetsgrupp med bra struktur? Då skall du söka jobb hos oss!
KvalifikationerVi vill att du har socionomexamen och minst ett års erfarenhet av arbete på socialkontor, gärna av myndighetsarbete med barn, unga och familj. Du ska ha goda kunskaper i lagstiftningen LVU och SoL. Det är bra om du har kunskaper i BBiC.
Vi söker dig som är bra på att göra adekvata bedömningar utifrån kunskaper i socialt arbete och som har ett professionellt förhållningssätt i ditt arbete. Du visar respekt och empati för de barn, unga och familjer som vi möter i vårt arbete. Det är viktigt att du kan fullfölja processer både administrativt och känslomässigt. Självklart uttrycker du dig väl i tal och skrift. Som person är du engagerad, nyfiken och har en förmåga att skapa struktur runt dig.
Vi erbjuder gemensamt med hela Göteborgs stad en bra introduktion och ett fortbildningsprogram som heter "Yrkesresan".
ÖVRIGT
Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bla friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-05-13 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-25
Ange följande referens när du ansöker: 56/19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarina Eriksson 031-366 65 23
FöretagGöteborgs Stad , SDF Västra Hisingen
AdressGöteborgs Stad , SDF Västra Hisingen
Box 48063
41822 Göteborg
KontorsadressHöstvädersgatan 1
Jobbnummer 4660778
Observera att sista ansökningsdag har passerat.