Socialsekreterare Barn och Familj
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
2015-12-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare Barn och Familj" (publicerad 2017-10-30) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Inom Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) är tre enheter organiserade Myndighetsenheten, Öppna enheten och Arbetsmarknadsenheten.
Myndighetsenheten ansvarar för all myndighetsutövning inom IFO, dvs handläggning av ärenden rörande barn- och ungdomar 0-18 år, familjerätt, missbruk och försörjningsstöd. Enheten ansvarar även för handläggningen av dödsboanmälningar och serveringstillstånd.
Myndighetsenheten är uppdelad i två avdelningar, vuxenenheten och barn och familj, där varje avdelning har en egen enhetschef. Enheten Barn och familj söker nu socialsekreterare med inriktning på ensamkommande flyktingbarn samt ytterligare en socialsekreterare/familjerättssekreterare.
Publiceringsdatum2015-12-03Dina arbetsuppgifterSom socialsekreterare inom barn- och familj är uppdraget att skapa skillnader för barns och familjers livssituation som innebär att det ges förutsättningar till goda livsvillkor och en trygg framtid. Med barnet i centrum utreder socialsekreteraren ansökningar/anmälningar och följer upp beviljade insatser inom ramen för SoL och LVU. De utannonserade tjänsterna inom Barn- och familj är inriktade mot familjerätt/ familjehemssekreterare samt mot ensamkommande flyktingbarn.
Vi arbetar aktivt med att förbättra och effektivisera vårt arbetssätt med syftet att öka kvalitén i myndighetsutövningen. För oss är det viktigt att synliggöra medarbetarens kompetens och ha ett arbetsklimat som skapar kreativitet och energi i arbetet. För oss är också glädje i arbetet viktigt samtidigt som det professionella förhållningssättet är grunden i verksamheten. Vi är också angelägna att nyanställda ges en bra planerad introduktion där bla mentorskap ingår.
KvalifikationerSocionomexamen, gärna med erfarenhet från aktuellt ansvarsområde samt kunskaper om BBiC, Barns behov i centrum. Du arbetar utifrån BBiC-strukturen och har lätt för att sammanställa och dokumentera komplexa sammanhang.
Du ska ha god förmåga att skapa goda relationer i ditt arbete, analysera, sammanfatta, dra slutsatser i ditt utredningsarbete med barns bästa i centrum. Stor vikt kommer också att läggas vid personlig lämplighet.
Körkort är ett krav.
Upplysningar
Tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2015 12 14
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
KontaktSven-Erik Hjortgren
Enhetschef Barn och familj
0640 162 88
Sven-erik.hjortgren@krokom.seFackliga kontaktpersoner nås genom kommunens växel
0640 161 00
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKROKOMS KOMMUN
AdressKROKOMS KOMMUN
83580 KROKOM
KontorsadressOfferdalsvägen 8
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0640-161 00
Jobbnummer 2558357
Observera att sista ansökningsdag har passerat.