Socialsekreterare

Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2013-08-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Socialsekreterare" (publicerad 2023-05-23) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen i Partille

Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.

Publiceringsdatum
2013-08-05

Arbetsuppgifter
Enheten för ekonomiskt bistånd i Partille Kommun har under senare år aktivt utvecklat samarbetet med arbetsförmedling, försäkringskassa, sjukvård och övriga aktörer som kan vara aktuella att samverka med när en person är i behov av rehabilitering. Partille ingår också i finansiell samordning inom rehabilitering tillsammans med kommunerna Lerum, Mölndal, Alingsås och Härryda. Som resurs har vi även tillgång till praktik, arbetsträning och söka-jobb aktivitet i samarbete med arbetsmarknadsenheten i Partille som tillhör ekonomi- och arbetsmarknadsavdelningen.

Arbetet i gruppen har två inriktningar:
Som socialsekreterare i vår rehabiliteringsgrupp arbetar du i nära samarbete med ovan nämnda aktörer med ett mer långsiktigt perspektiv för att den enskilde skall komma ut i egen försörjning. Som socialsekreterare i mottagningsgruppen arbetar du med tidsbokning, information, nybesök samt grundutredningar. Alla handläggare har ett egenförsörjningsperspektiv i fokus.

Kvalifikationer
• Den vi söker har socionomexamen och bör ha erfarenhet av myndighetsutövning framförallt då det gäller försörjningsstöd.

• Du skall ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

• Du skall ha ett helhetsperspektiv på socialt arbete och kunna arbeta effektivt och självständigt med handläggningen.

• Den vi söker är strukturerad och flexibel och har god samarbetsförmåga.

Personlig lämplighet värderas högt. Erfarenhet av datasystemet Treserva är meriterande.

Vi kan erbjuda en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter, "högt i tak", trevliga kollegor och processhandleding.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Vikariat Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2013-09-02 , upphör: 2013-12-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-08-22
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A345218
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sofia Frederiksen Angervall, Enhetschef 031 792 10 70

Företag
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Adress
Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille

Jobbnummer
1617815

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Social- och arbetsförvaltningen: