Socialförvaltningen söker en utredare som arbetar med avtalsförv

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Socialförvaltningen svarar för vissa kommunövergripande verksamheter inom socialtjänsten, som av ekonomiska, kompetensmässiga och praktiska skäl organiseras centralt i staden.

Tycker du att det är viktigt att ditt arbete gör skillnad? Hos oss får du vara med och påverka socialförvaltningens avtalsuppföljning. Här får du också möjlighet att vara med och forma enhetens rutiner och arbetssätt.

Vi söker nu en utredare/avtalsförvaltare där fokus ligger på uppföljning av våra avtal.

Ditt uppdrag som avtalsförvaltare
Som avtalsförvaltare arbetar du självständigt med förvaltningens upphandlingsarbete främst inom valfrihetssystemet (LOV). Du kommer tillsammans med övriga enheten att ansvara för det övergripande arbetet med avtalsuppföljning, både strategiskt och rent praktiskt. En del i arbetet är att motverka välfärdsbrott.

Du har det övergripande ansvaret för avtalen genom hela processen från implementering till avslut. Detta innebär bland annat:

- Implementering - se till att leverantörer och beställare är införstådda med avtalen.
- Dialog - med stadens beställare, leverantörer och dina kollegor.
- Systemadministration - säkerställa, bevaka och godkänna uppgifter i det sociala systemet Paraply.
- Klagomålshantering/avvikelser - ta emot, registrera och åtgärda.
- Uppföljning - planera och göra uppföljningar.

I rollen ingår även deltagande i nätverk internt inom staden och dialogmöten med externa leverantörer. Du kan även komma att arbeta med frågor som rör stöd till frivilligsektorn. Utöver detta arbetar du i utveckling av rutiner och arbetssätt inom enheten.

Din bakgrund och erfarenhet
Vi vill att du som söker har

- en relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig
- erfarenhet av offentlig verksamhet
- arbetat inom sociala verksamheter som exempelvis SoL och LSS
- goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har

- dokumenterad erfarenhet av att arbeta med verksamhetsuppföljning
- erfarenhet av avtalsuppföljning och/eller LOV-upphandling
- erfarenhet av att arbeta med utvärdering och uppföljningsarbete
- kunskap om socialtjänstlagen, lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade, LOU eller LOV
- erfarenhet av att själv genomföra upphandlingar.

Som person är du självgående och är duktig på att driva dina processer framåt vilket innebär att du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Då arbetet innebär många kontakter, ställer detta stora krav på att du har god förmåga samarbeta tillsammans med andra. Vidare är du tydlig i din kommunikation och har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är flexibel i ditt sätt att arbeta och har en positiv inställning till nya idéer och förslag. Du är intresserad av förbättringsarbete och hjälper gärna till med att utveckla och effektivisera arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten.

Din arbetsplats
Socialförvaltningen ansvarar för stadsövergripande verksamheter inom socialtjänst- och funktionshinderområdet. Vi skapar förutsättningar för en likvärdig och rättssäker socialtjänst i hela Stockholms stad. Vi ska medverka till att invånarna får likvärdiga och lika tillgängliga insatser oavsett var de bor i staden och oavsett utförare av insatser. Hos oss finns fyra avdelningar och cirka 900 medarbetare.

Administrativa avdelningen svarar för förvaltningsövergripande planerings- och utredningsarbete, föreningsstöd, råd och stöd i upphandlingsfrågor, personalfrågor, ekonomifrågor och IT-frågor.

Den här rollen kommer att tillhöra enheten Upphandling, juridik och föreningsstöd som ligger under administrativa avdelningen. Vi ansvarar för rådgivning och genomförande av upphandlingar på uppdrag av egna driftverksamheter, stadsdelsnämnderna, facknämnderna samt kommunfullmäktige. Vi arbetar även med juridisk rådgivning, avtalsvård, föreningsbidrag och idéburet offentligt partnerskap (IOP). Enheten består av 11 medarbetare inklusive enhetschef och vi sitter i trevliga lokaler i Farsta centrum.

Vi erbjuder goda möjligheter till friskvård och vi eftersträvar att våra medarbetare har en bra balans mellan arbete och privatliv. Det gör vi genom att erbjuda flexibel arbetstid, möjlighet att själv planera din tid med frihet under ansvar.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2022-04-13

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare:
http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1958".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms stad, enheten för juridik, upphandling och föreningsstöd

Kontakt
Maria Karlsson, tf enhetschef
08-50825403

Jobbnummer
6538456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: