Skolsekreterare till Hässelby Villastads skola

Stockholms kommun / Skolassistentjobb / Stockholm
2022-03-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skolsekreterare till Hässelby Villastads skola" (publicerad 2022-05-30) ⬅️


Visa alla skolassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Hässelby Villastads skola är en F-9 skola med 120 anställda och 950 elever.

Vi är en stabil och välrenommerad västerortskola i ständig utveckling. Vi står för trygga och motiverade elever med fokus på struktur, studiero och lika värde. På skolan är vi organiserade i olika arbetslag, där expeditionen ingår i arbetslaget Servicegruppen som också består av vaktmästeri, IT, bibliotek, café och kök. Servicegruppens olika funktioner är hjärtat på skolan och strävan är att alltid leverera service med hög standard.

Skolan är belägen i ett villaområde nära Mälaren med tillgång till stor idrottshall och en utomhusarena.



Publiceringsdatum
2022-03-03

Dina arbetsuppgifter
Vår nuvarande skolsekreterare har valt att prova vingarna långt ifrån Stockholm, och vi behöver nu finna en ny skolsekreterare som kan driva och ansvara för expedition tillsammans med vår skolassistent. Som skolsekreterare har du en central och viktig roll i det dagliga arbetet inom verksamheten med service i fokus.

Arbetet omfattar administrativa uppgifter, såsom elev- och personaladministration, lönefrågor, ekonomi, diarieföring, arkivering, betygshantering, back up vid vikariehantering samt andra förekommande uppgifter, såväl praktiska som administrativa, som tillfaller expeditionen.

Arbetsbelastningen är tidvis hög med förekommande arbetstoppar och många parallella processer. En mer utförlig lista på arbetsuppgifter lämnas vid intervjutillfället.



Kvalifikationer
Vi ser att du har erfarenhet från kommunal verksamhet, kan arbeta självständigt och i grupp, är lösningsorienterad och noggrann i ditt arbete. Du behöver kunna påvisa erfarenhet av avancerat administrativt arbete, helst inom skola, och kunna leda ditt egna arbete. Du har minst gymnasiekompetens, meriterande är relevant vidareutbildning med inriktning mot ekonomi/personal/administration. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Goda datakunskaper är ett absolut krav.

Du behöver ha kunskap om stadens verksamhetssystem såsom, BER, Agresso, LISA självservice, Diabas och Skolplattformen.

- För att trivas och lyckas i rollen tycker du om att arbeta tillsammans med andra människor, både stora och små.
- Du har tålamod, gott humör och brinner för god service
- Du har förmåga att planera, strukturera och arbeta självständigt
- Du har även förmåga att vara flexibel, stresstålig och arbeta effektivt
- Vi söker dig som har lämplig utbildning och erfarenhet
- Du ska också i övrigt bedömas lämplig för tjänsten



Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2022-06-01 eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/1277".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Utbildningsförvaltningen, Grundskoleavdelningen, Område 7

Kontakt
Petra Hultqvist
076-124 16 78

Jobbnummer
6401175

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: