Skattehandläggare till Likvidhantering
Skatteverket / Juristjobb / Östersund
2023-08-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare till Likvidhantering" (publicerad 2023-10-19) ⬅️
Visa alla juristjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Har du högskoleutbildning samt erfarenhet inom ekonomi och letar efter nya utmaningar? Som skattehandläggare inom likvidhantering får du ett samhällsnyttigt, omväxlande och lärorikt arbete.
Om jobbet
Du kommer arbeta med hantering av betalningar från privatpersoner och företag som systemstöden inte kan hantera automatiskt, registrering av mottagarkonton samt bokföring och returhantering. Sektionen ansvarar dagligen för Skatteverkets betalvägar.
Du genomför ditt arbete skyndsamt med hög kvalitet utifrån lagar, regler och riktlinjer. I ditt arbete är du beroende av och har kontakt med interna lednings-, kontroll-, och stödfunktioner, banker, företag och privatpersoner.
Du får en introduktion och stöd av handledare som initialt hjälper dig planera och genomföra ditt arbete. Du kommer sedan självständigt driva dina arbetsuppgifter i samverkan med andra. Du kommer stöta på olika typer av ärenden och du kommer få nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid samt möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens krav. Det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.
Du tillhör skattesektion 1 i skatteenhet 55 inom skatteområde 5. Sektionen består idag av 13 personer och placeringen är i Östersund.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.
I det här jobbet ska du:
- självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
- ha god samarbetsförmåga vara flexibel och öppen för förändringar
- ha ett utpräglat siffersinne
- ha ett bra bemötande gentemot såväl våra kunder som dina kollegor
- ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi
- erfarenhet av att ha arbetat med programmen i Microsoft Office-paketet, inklusive Excel och Outlook.
Det är önskvärt att du har arbetslivserfarenhet inom redovisning, bokföring eller ekonomiadministration alternativt aktuell och relevant erfarenhet av arbete från Skatteverket
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.
En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-08-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/571".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Kontakt Per Arnesson
010-5734793 Jobbnummer 8024345
Observera att sista ansökningsdag har passerat.