Skattehandläggare, Halmstad
Skatteverket / Ekonomijobb / Halmstad
2014-03-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Skattehandläggare, Halmstad" (publicerad 2018-06-01) ⬅️
Visa alla ekonomijobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Halmstad,
Ängelholm,
Ljungby,
Helsingborg,
Älmhult eller i
hela Sverige Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som skattehandläggare innebär att du kommer att arbeta med både privatpersoner och företag. I arbetet ingår att söka och ge information samt utreda, analysera och besluta i olika skatteärenden. Det kan även innebära att du ska hålla i informationer, handleda och lära ut. Du kommer att möta människor med olika behov, via telefon, skriftväxling och personliga besök.
Skattekontoret i Halmstad har ungefär 100 medarbetare fördelade på fem sektioner. Vi är ett utvecklingsinriktat kontor som hanterar det mesta inom skatteverksamheten. Vårt geografiska område är Falkenbergs, Halmstads, Hylte och Laholms kommun.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har vilja och förmåga att möta människor och ge god service samt inge förtroende
• är produktiv och stimuleras av att arbeta i ett högt tempo mot uppställda mål
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• är noggrann, strukturerad och ansvarstagande.
Det är meriterande om du
har aktuell erfarenhet av självständigt utredningsarbete eller om du har arbetat med redovisning. Som merit räknas även om du har aktuell och relevant erfarenhet av arbete på Skatteverket.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Publiceringsdatum2014-03-12Arbetstider och omfattningEj specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Nilsson, sektionschef 010-573 25 05
Camilla Andersson, sektionschef 010-573 27 74
Lena Berntson, facklig kontaktperson ST 010-577 91 61
Björn Pontén, facklig kontaktperson SACO 010-572 30 74
Maria Skogsbryne, HR-konsult 010-575 01 77
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1805673
Observera att sista ansökningsdag har passerat.