Skånska Byggvaror i Helsingborg söker en teamledare/gruppchef
Dreamwork / Försäljningsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dreamwork i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Dreamwork
Publiceringsdatum2011-04-02Om företagetOm Skånska Byggvaror - för hemmafixare över hela Sverige Skånska Byggvaror AB startades 1965 och är Sveriges ledande distans- och e-handelsföretag av byggvaror. Skånska Byggvaror vänder sig till "gör-det-självaren" och säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer - t.ex uterum, dörrar, fönster, spa, badrumsinredningar, bubbelbad, etc. Alla produkter säljs under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutprodukt. Marknadsbearbetning sker genom webb, riksannonsering och direktreklam. Företaget har drygt 100 anställda i Helsingborg, Bjuv och Ängelholm.
www.skanskabyggvaror.seArbetsuppgifterI din roll som teamledare ansvarar du för 12 medarbetare och rapporterar till kundcenterchefen. På avdelningen finns ytterligare två teamledare och totalt består kundcenteravdelningen av ca 30 personer. Avdelningen servar företagets kunder genom att ta emot order från web och telefon. Ditt ansvar i stora drag blir att följa upp och stödja dina medarbetare i deras utveckling för att skapa ett team som ständigt utvecklas och där alla känner ansvar för att bidra till nöjda kunder och skapa resultat för enheten.
I rollen som teamledare kommer du ha eget budgetansvar, ha individuella uppföljningar av måltal samt hålla i lön- och PU-samtal. Vidare kommer du ansvara för arbetsfördelning inom din avdelning, styra, leda och utveckla personalen i försäljningsarbetet, medlyssna och kvalitetssäkra alla kundkontakter, se över utbildningsbehov samt stöttar och hjälpa dina medarbetare och kollegor. Ditt ansvar blir att schemalägga ditt team och att säkerställa att kundärendena behandlas i enighet med företagets servicelöften samt att verka för att teamet arbetar mot företagets miljöfrågor och policys.
Vem är du
För att lyckas i detta jobb är du resultatinriktad, har ett intresse för sälj samt en positiv och affärsmässig inställning till kundkontakter och service. Du tycker om och har en vilja att motivera, leda och inspirera dina medarbetare. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att coacha människor i en kundorientera verksamhet och det är ett stort plus om du har erfarenhet från säljledning med telefoni som arbetsverktyg. Mycket meriterande om du har erfarenhet från något callcenter. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och coachande ledarstil. Du är serviceinriktad, lyhörd, nyfiken, vågar testa saker, förtroendegivande och har en god förmåga att skapa nya kontakter, såväl internt som externt. Du gillar utmaningar, är målmedveten och har stort intresse för att driva och utveckla avdelningen och vill vara med och utveckla kundcentret som vårt framtida kundmöte.
Så ansöker duUrval och intervjuer kommer att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan, utan sök tjänsten redan idag dock senast den 20 april. Glöm inte att uppdatera ditt CV alternativt registrera ditt CV. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Mahlin Glyré, 042-17 66 11.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-04-20
Ange följande referens när du ansöker: 1074
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagDreamwork
AdressDreamwork
Jobbnummer 893319
Observera att sista ansökningsdag har passerat.