Sjuksköterskor till verksamhetsområde ortopedi i Ängelholm
Region Skåne, Helsingborgs lasarett / Sjuksköterskejobb / Ängelholm
2023-05-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sjuksköterskor till verksamhetsområde ortopedi i Ängelholm" (publicerad 2023-06-08) ⬅️
Visa alla sjuksköterskejobb i Ängelholm,
Åstorp,
Bjuv,
Bräcke,
Båstad eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Skåne, Helsingborgs lasarett i Ängelholm,
Helsingborg,
Landskrona,
Hässleholm,
Lund eller i
hela Sverige Gör skillnad. Varje dag.
Verksamhetsområde ortopedi har sin verksamhet förlagd till Ängelholms sjukhus och Helsingborgs lasarett. I Ängelholm består vi av en vårdavdelning och en mottagning. Vårdavdelningen är en elektiv avdelning med planerade operationer där knä-, höft- och ryggoperationer är vanligast. Vi tar även emot en del gyn-, kirurgi- och urologipatienter som genomgått planerade operationer. Mottagningsverksamheten är inriktad på ortopedi. På mottagningen och avdelningen jobbar undersköterskor, sjuksköterskor, fysioterapeuter och medicinska sekreterare.
Ortopedimottagningen i Ängelholm bedriver traditionellt mottagningsarbete med pre- och postoperativa besök samt inskrivning av patienter inför knä- höft och ryggoperationer. Avdelningen har dygnet-runt vård, i dagsläget från måndag morgon till fredag eftermiddag. Det kollegiala stödet är stort och något vi värnar om. Vi tror att god trivsel i gruppen, en god arbetsmiljö och möjligheter till personlig utveckling i förlängningen ger hög patientsäkerhet.
På vår enhet genomsyras vården av arbetssättet snabb återhämtning tillsammans med Orems omvårdnadsteori. Det betyder i praktiken att fokus läggs på det friska och patientens egenvårdsresurser. Vill du bli del av en familjär arbetsplats är detta tjänsten du ska söka!
Publiceringsdatum2023-05-02ArbetsuppgifterVi välkomnar nu två sjuksköterskor till vår verksamhet.
Som sjuksköterska på vårdavdelningen arbetar du med postoperativ vård med fokus på det friska utifrån Orems omvårdnadsteori. Du arbetar aktivt i team med framför allt undersköterskor och fysioterapeut för att minimera komplikationer samt ge patienten den trygghet och hjälp till självhjälp som behövs för att återvända hem. I avdelningsarbetet som sjuksköterska ingår även inskrivning av patienter via mottagningen.
Vi tror på patientens förmåga att återhämta sig och intar en aktiv och stödjande roll. För patienten innebär detta intensiv träning med stöd av personalen som leder till snabb återhämtning. Vårt arbetssätt medför att vårdtiderna är cirka en till två dagar.
Vi är måna om att du som ny medarbetare ska trivas och komma in i din roll på bästa sätt. Du kommer erbjudas en individuellt anpassad introduktion utformad efter dina tidigare erfarenheter, kompetenser och önskemål. Inom verksamhetsområde ortopedi finns möjlighet till interna utbildningar. Efter två års erfarenhet inom ortopedi erbjuds möjlighet till klinisk fördjupningsutbildning.
KvalifikationerVi välkomnar dig som är legitimerad sjuksköterska med behörighet att verka inom svensk sjukvård. Språkkunskap i svenska motsvarande lägst nivå C1 enligt Europarådets nivåskala är ett krav.
Har du erfarenhet av ortopedi och/eller mottagningsverksamhet är det en merit, likaså om du har erfarenheter inom urologi- och kirurgiområdet. Då vi arbetar med Orems omvårdnadsteori som grund är det en förutsättning att även du är intresserad av att anamma och använda dig av teorin i ditt arbete.
Inom elektiv vård kan arbetstempot variera och därför är detta en tjänst för dig som är flexibel och har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Vi ser ett stort värde i att du har en nyfiken inställning och gärna lär av dina kollegor likväl som du bidrar med din egen kunskap. Avdelningen och mottagningen har ett tätt samarbete, därför är det av stort vikt att du trivs med att samarbeta med andra. Därtill ser vi att du, liksom oss, sätter patienten främst och är intresserad av och vill medverka i förändringsarbeten och utveckling av enheten. Vi är måna om att hitta rätt personer till våra tjänster och lägger därför stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Region Skåne finns till för att alla som bor i Skåne ska må bra och känna framtidstro. Genom gränslösa samarbeten och omtanke skapas de bästa förutsättningar för ett hälsosamt liv inom näringsliv, kollektivtrafik, kultur och hälso- och sjukvård i Skåne. Tillsammans gör vi livet mera möjligt.
Helsingborgs lasarett är en mångsidig arbetsplats med puls. Här bedriver vi akutsjukvård och specialistsjukvård dygnet runt. De flesta medicinska specialiteterna är representerade och det finns både intensivvård, förlossning och neonatalvård. Vi har även verksamhet på sjukhusen i Ängelholm och Landskrona. I Ängelholm utför vi en stor del av våra planerade operationer.
Vi är en lärande organisation i ständig utveckling. Hos oss får du goda möjlighet att växa och bredda ditt perspektiv i tvärprofessionella samarbeten med kollegor från olika verksamheter. Möjligheterna att kombinera forskning med kliniskt arbete är mycket goda och spännande forskningsprojekt bedrivs inom flera områden. Vi har ett omfattande utbildningsuppdrag, hos oss genomgår många av morgondagens kollegor sin kliniska utbildning.
På
http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C137815".
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Region Skåne (org.nr 232100-0255)
Arbetsplats Region Skåne, Helsingborgs lasarett
Kontakt Lina Nilsson, Enhetschef
0431-810 85 Jobbnummer 7724639
Observera att sista ansökningsdag har passerat.