Sjuksköterskor till hemsjukvården, sommarvikariat
Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda / Sjuksköterskejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda i Göteborg Vill du ha ett jobb där du kan göra skillnad i människors liv - på riktigt?
Hos oss i Örgryte-Härlanda spelar du en viktig roll för att ge våra invånare ett gott liv. Med vårt engagemang och kompetens gör vi det bästa för göteborgarna och bidrar till att Örgryte-Härlanda upplevs som ett attraktivt område att leva, bo och arbeta i. Vi har idag 3 500 anställda som alla ger service, stöd och omsorg på olika sätt.
Välkommen till en arbetsplats där vi samarbetar för dem vi är till för.
Publiceringsdatum2017-03-13ArbetsuppgifterÄr du intresserad av ett flexibelt arbete där du har möjlighet att kombinera ett självständigt arbetssätt samtidigt som du ingår i ett tvärprofessionellt vårdteam? Då kan det här uppdraget vara något för dig!
Område Hälso- och sjukvård, Örgryte Härlanda, söker sjuksköterskor till våra enheter hemsjukvård/ordinärt boende för sommarvikariat.
Uppdraget innebär att vara ansvarig för genomförande och uppföljning av de sjukvårdsinsatser som ges. Du kommer att arbeta självständigt och möta patienten i dennes hem där du utgår från patientens behov. Samtidigt finns det ett väl fungerande samarbete och närhet till kollegor inom ditt område och/eller andra yrkesprofessioner för rådgivning och utbyte av kompetens.
I arbetsuppgifterna ingår att planera och strukturera arbetet mot den enskilde patienten och dess närstående. Du bedömer och utför självständigt medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser. Vidare följer du upp och dokumenterar enligt gällande lagstiftning och enligt våra kvalitetsregister.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och flexibelt arbete med egenansvar där du har möjlighet att vara med och göra skillnad.
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, gärna distriktssköterska eller med någon annan relevant vidareutbildning.
Mötet med den enskilde och dess anhöriga är en viktig del i arbetet och därför är det av stor vikt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt ett bra bemötande.
Vi vill gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom hälso- och sjukvård. Vi arbetar och dokumenterar i många olika IT-system och därför är det viktigt att du har goda datorkunskaper. Har du erfarenhet av att arbeta i Medidoc och SAMSA är det meriterande, men inget krav.
Eftersom vi arbetar inom ett stort geografiskt område är B-körkort ett krav. Vidare behöver du ha goda kunskaper i svenska språket för att kunna dokumentera enligt HSL.
Låter det som ett arbete för dig? Rekrytering sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
I Örgryte-Härlanda arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag och cykelförmån. Vårt geografiska läge innebär goda kommunikationer och närhet till både Göteborgs centrum och vackra grönområden.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt rekryteringssystem Visma Recruit. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker. Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster då Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Vi vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: Tidigast 1 april eller enligt överenskommelse till och med 31/8 med eventuell förlängning.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 91/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktGun Engström 031-365 56 13
FöretagGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
AdressGöteborgs stad., SDF Örgryte-Härlanda
Box 170 94
40261 Göteborg
KontorsadressKålltorpsgatan 2
Jobbnummer 3369980
Observera att sista ansökningsdag har passerat.