Sjuksköterska till palliativa teamet Mora/Orsa, vikariat
Region Dalarna / Sjuksköterskejobb / Mora
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Mora,
Orsa,
Rättvik,
Älvdalen,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss i Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart Dalarna med utvecklingskraft i länets alla delar.
Palliativa teamet Mora/Orsa bedriver specialiserad palliativ vård i hemmet hos patienter i Mora och Orsa. Teamet består av sjuksköterskor, läkare, fysioterapeut, arbetsterapeut, kurator samt avdelningschef.
Sjuksköterska till palliativa teamet Mora/Orsa, vikariat
Publiceringsdatum2023-05-15Dina arbetsuppgifterArbetet innebär att uppmärksamma symtom baserade på allvarlig sjukdom samt att identifiera och bedöma dessa. Du behöver kunna planera, utföra och utvärdera palliativ vård. Du bör ha prioriteringsförmåga och handlingsberedskap vid komplexa och ibland oväntade vårdsituationer.
Palliativ vård innebär samverkan i och utanför vårdteamet. Du behöver vara införstådd med betydelsen av teamets gemensamma insatser för patienter och närståendes välbefinnande.
Övrig information
KvalifikationerVi söker dig, sjuksköterska med några års erfarenhet, som har ett genuint intresse för palliativ vård. Vi ser gärna att du har påbyggnadsutbildning inom palliativ vård, onkologi, smärta eller samtalsmetodik samt har erfarenhet av arbete med palliativ vård. Störst vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
För att passa in i vårt team behöver du vara ansvarstagande och trygg i din profession samt ha ett respektfullt bemötande. Ett professionellt förhållningssätt som innebär att vara närvarande, visa omtanke och förståelse är av största vikt då våra patienter befinner sig i en sårbar situation.
Arbetet innebär att uppmärksamma symtom baserade på allvarlig sjukdom samt att identifiera och bedöma dessa. Du behöver kunna planera, utföra och utvärdera palliativ vård. Du bör ha prioriteringsförmåga och handlingsberedskap vid komplexa och ibland oväntade vårdsituationer.
Palliativ vård innebär samverkan i och utanför vårdteamet. Du behöver vara införstådd med betydelsen av teamets gemensamma insatser för patienter och närståendes välbefinnande.
Arbetet innebär tjänstgöring dag, kväll och helg samt beredskap nattetid enligt en särskild arbetstidsmodell. Teamet har gemensamt ansvar för schema och bemanning. Du bör kunna vara flexibel med dina arbetstider då det ibland förekommer schemaändringar med kort varsel.
Körkort är ett krav då vården framförallt utförs i patienternas egna hem.
Tjänsten är ett vikariat tom 240831.
Ansökan
Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen.
Om du är eller tidigare har varit anställd i Region (Landstinget) Dalarna kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Läs mer om Region Dalarna, vår värdegrund, arbetsmiljö och förmåner, samt vilka kontroller som görs innan anställning: Jobba hos oss - Region Dalarna
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.
Fackliga kontaktuppgifter
Här hittar du kontaktuppgifter till våra fackliga organisationer.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2023:539".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Rekryterande chef
Linda Hjalmarsson
0250-493738 Jobbnummer 7777078
Observera att sista ansökningsdag har passerat.