Sjuksköterska till kväll- och nattorganisationen
Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjuksköterskejobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen i Sandviken Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar fyra verksamhetsområden. Dessa är ordinärt boende, särskilt boende, LSS och socialpsykiatri samt HSL och korttidsboenden. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns en handläggarenhet samt stödfunktioner såsom ekonomer, HR, systemförvaltare, utredare m fl. Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• friskvårdsbidrag
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2023-09-04ArbetsuppgifterVi ansvarar för patienter i hemsjukvård, LSS, korttids och särskilt boende. Vår geografiska placering är centrala Sandviken men även ytterområdena Österfärnebo, Storvik och Järbo.
Arbetet är fritt, självständigt och varierande där inget arbetspass är det andra likt.
Arbetstiden är förlagd till kväll och natt och två helger av fem. Vi använder Timecare, där du lägger ditt önskeschema efter givna ramar. Tre sköterskor/kväll och två sköterskor/natt.
Du har det fortlöpande medicinska ansvaret för patienterna, gör självständiga observationer och bedömningar. Dokumentationen sker i datajournalsystemet Lifecare. Vi strävar efter ett starkt teamarbete med patienten i centrum där handledning av omsorgspersonal samt fördelning och samordning av vårdarbetet är en stor del. Anhörigkontakter ingår som en självklar del i arbetet. Arbetet är varierande, allt från att förebygga ohälsa till att hantera akuta tillstånd.
Välkommen att arbeta med oss!
KvalifikationerVi söker dig som är legitimerad sjuksköterska. Har du en vidareutbildning inom distrikts-, äldre- eller psykiatrisk vård är det meriterande.
Befattningen kräver att du kan arbeta självständigt men också vara en lagspelare. Förutom god samarbetsförmåga är du relationsinriktad och i mötet med patienter och kollegor är det viktigt för dig att uppfattas som empatisk och lyhörd.
Som person är du strukturerad och kan prioritera ditt arbete. Självklart har du ett gott bemötande och är trygg i din yrkesroll.
Du bör ha några års erfarenhet inom området.
Körkort är ett krav, då det blir mycket bilkörning i tjänsten.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Urvalsarbetet sker löpande.
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarInformation till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "93-23".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Annette Johansson
annette.johansson@sandviken.se 026-24 18 12 Jobbnummer 8083719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.