Sjuksköterska Kava/ Avd 11 Kirurgkliniken, Falun
Region Dalarna / Sjuksköterskejobb / Falun
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjuksköterskejobb i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Hofors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Dalarna i Falun,
Borlänge,
Säter,
Gagnef,
Leksand eller i
hela Sverige Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!
ARBETSBESKRIVNING
På vårdavdelningen är arbetet lärorikt och varierande. Vanliga arbetsuppgifter är pre- och postoperativ omvårdnad, medicinska bedömningar, rondarbete samt förstås läkemedelshantering och provtagning. KAVA 's specialitet är akuta bukar, trauma och övre gastro patienter.
Vi har engagerade och kompetenta medarbetare samt har ett öppet och positivt arbetsklimat. Vi arbetar ständigt med att förbättra arbetsmiljö och patientsäkerhet samt vidareutveckla verksamheten.
Att jobba i klinikens multiprofessionella team är lärorikt då man får vara en del av flera yrkesgruppers arbete runt patienten. En fördel med teamarbetet är också att man inte behöver vara ensam inför beslut. Arbetsuppgifterna är omväxlande och du har insyn i stora delar av patientens vårdförlopp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska, intresserad av kirurgi och trivs med att arbeta både i team och enskilt med varierande arbetsuppgifter. Du tycker att det är stimulerande att bedriva sjukvård på en modern klinik och du arbetar ansvarsfullt och evidensbaserat med följsamhet till våra rutiner. Jobbet passar både dig som är nyutbildad sjuksköterska eller om du har tidigare erfarenhet.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet som god samarbetsförmåga, flexibilitet och självständighet.
Meriterande är annan relevant utbildning eller tidigare erfarenhet av kirurgisk vård samt en god kommunikationsförmåga i tal och skrift. För oss är det viktigare att du passar in på vår klinik än att du har en imponerande meritförteckning.
Region Dalarna värnar om en hälsosam arbetsmiljö för våra medarbetare samt säkra och trygga möten med medborgare, patienter, kunder och samarbetspartners. Som en del i vår rekryteringsprocess genomför vi därför drogtest innan erbjudande om anställning, samt kontrollerar ditt vaccinationsbevis då Region Dalarna har som krav att våra medarbetare ska vara vaccinerade mot covid-19.
Alla anställda inom Region Dalarna som arbetar i en verksamhet där direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar förekommer ska uppvisa godtagbart utdrag ur Polisens belastningsregister. Före erbjudande av anställning ska ett giltigt utdrag uppvisas i osprättat kuvert.
Region Dalarna tillämpar krigsplacering i samband med nyanställning. Detta innebär att du som arbetstagare har ett lagkrav att ta dig till ordinarie arbetsplats i händelse av högsta beredskap.
Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Vår värdegrund Öppenhet, Respekt och Ansvar ska genomsyra hela vår organisation. Det ledarskap Region Dalarna strävar mot beskrivs utifrån orden: tydlighet, mod och tillit.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Tillsvidare
Publiceringsdatum2022-06-14ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION DALARNA
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "50:2022:795".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Dalarna (org.nr 232100-0180)
Arbetsplats Region Dalarna
Kontakt Avdelningschef avd 11/KAVA
Eva Olsson
eva.olsson@regiondalarna.se 023 49 13 01 Jobbnummer 6741989
Observera att sista ansökningsdag har passerat.